اصول کدنویسی

 

رمزگشایی اطلاعات چیست؟

این سوال که کدگذاری و اصول کدنویسی رمزگشایی چیست، ممکن است کاربر به دلایل مختلف یک رایانه شخصی داشته باشد، اما در هر صورت انتقال اطلاعات صحیح برای کاربر امکان پیشرفت در فناوری اطلاعات را به جریان می‌اندازد. همانطور که متوجه شدید، پس از پردازش داده ها، کد خروج را دریافت می کنید. اگر چنین قطعه ای رمزگشایی شود ، اطلاعات اولیه شکل می گیرد. یعنی رمزگشایی فرآیندی است که مخالف رمزگذاری است.

روش های رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات

اگر در طول رمزگذاری داده ها، داده ها به سیگنال های کاراکتری تبدیل شوند که کاملاً با شی ارسال شده مطابقت دارند، پس از رمزگشایی توسط کد، اطلاعات ارسال شده یا برخی از ویژگی های آن حذف می شوند.

 

گیرندگان پیام های رمزگذاری شده می توانند متفاوت باشند، اصول کدنویسی اما بسیار مهم است که اطلاعات در دست خود آنها باشد و ابتدا توسط اشخاص ثالث فاش نشده باشد. بنابراین، ارزش مطالعه فرآیندهای رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات را دارد. آنها به تبادل اطلاعات محرمانه بین گروهی از همکارها کمک می کنند.

 

رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات متنی

هنگامی که کلید صفحه کلید را فشار می دهید، کامپیوتر سیگنالی را به شکل یک عدد باینری دریافت می کند که رمزگشایی آن را می توان در جدول کد پیدا کرد - نمایش داخلی شخصیت ها در رایانه شخصی. استاندارد در دنیا جدول ASCII است.

 

رمزگذاری رمزگشایی اطلاعات گرافیکی

با این حال، دانستن اینکه رمزگذاری و رمزگشایی چیست کافی نیست، ایرانیان سایبر هنوز لازم است که درک کنیم که داده ها در رایانه چگونه هستند. به عنوان مثال، برای ذخیره یک کاراکتر از یک کد باینری، یک کامپیوتر الکترونیکی 1 بایت یا 8 بیت را اختصاص می دهد. این سلول فقط می تواند دو مقدار داشته باشد: 0 و 1. اصول کدنویسی معلوم می شود که یک بایت 256 کاراکتر مختلف را رمزگذاری می کند، زیرا این تعداد ترکیب های ممکن است. این ترکیبات بخش اساسی جدول ASCII هستند. به عنوان مثال ، حرف S به عنوان 01010011 کدگذاری می شود. هنگامی که آن را روی صفحه کلید فشار می دهید ، داده ها کدگذاری و رمزگشایی می شوند و نتیجه مورد انتظار روی صفحه نمایش داده می شود.

 

نیمی از جدول استانداردهای ASCII شامل کدهای اعداد، کاراکترهای کنترل و حروف لاتین است. بخشی دیگر پر از نشانه های ملی، شبه ها و نمادهایی است که ربطی به ریاضیات ندارند. واضح است که در کشورهای مختلف این قسمت از جدول متفاوت خواهد بود. اعداد ورودی نیز با توجه به نسبت استاندارد به یک سیستم محاسبه دودویی تبدیل می شوند.

 

رمزگذاری متن عددی و رمزگشایی اطلاعات گرافیکی

شماره های کدگذاری

در سیستم باینری، که به طور فعال توسط رایانه ها استفاده می شود، تنها دو رقم وجود دارد - 0 و 1.

 

اعمال با اعداد حاصله از سیستم دودویی اصول کدنویسی توسط حساب دوتایی مورد مطالعه قرار می گیرد. اکثر قوانین اساسی اعمال ریاضی برای چنین ارقامی مرتبط باقی می مانند.

 

نمونه هایی از رمزگذاری و رمزگشایی اعداد

پیشنهاد می کنیم 2 راه برای رمزگذاری یک عدد45 در نظر بگیریم. اگر این شکل در یک قطعه متن رخ دهد، هر یک از اجزای آن، مطابق جدول استانداردهای ASCII، با 8 بیت کدگذاری می شود.قواعد کدنویسی اصول کدنویسی  چهار به 01000011 و پنج به 01010011 تبدیل می شوند.

 

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان