مهارت های حل مسئله در کودکان

 

چشمان کودک کایلا در حالی که چرخش ملایم مهارت های حل مسئله در کودکان یک موبایل را دنبال می کند برق می زند. در نهایت او شروع به داد و بیداد می کند، بنابراین معلمش به آرامی او را بلند می کند. "چی شده کایلا؟ حوصله ات سر رفته؟ گرسنه ای؟ نیاز به تعویض پوشک؟" کایلا برای ناراحتی خود درخواست کمک کرده است. پاسخ به موقع شما باعث القای احساس اعتماد می شود. او احساسات مثبتی در مورد خود، معلمانش و توانایی خود در ایجاد چیزهای خوب ایجاد می کند. او احساس می کند که مشکلات را می توان حل کرد.

 

نوزادان با رفلکس به دنیا می آیند: حل کننده مشکلات طبیعت. به عنوان مثال، اگر نوزاد تازه متولد شده را به صورت عمودی روی میز نگه دارید، او حرکات پله ای انجام می دهد. این یک حرکت غیر ارادی است. به تدریج، رفلکس ها محو می شوند و کنترل ماهیچه ها از تنه به بیرون توسعه می یابد. حرکات او به آزمایش های حسی لذت بخشی تبدیل می شود. انگار داره میگه: وای، لگد زدن به پاهایم حس خوبی داره!

 

فکر کردن و انجام دادن

 

در دوران نوزادی، این حرکات تصادفی مهارت های حل مسئله در کودکان هدفمندتر می شوند. دانیل شش ماهه در حالی که پاهایش را به سمت بیرون می‌برد، با خوشحالی لبخند می‌زند. به طور اتفاقی او یک جغجغه نزدیک را می زند که صدای جالبی می دهد. او هنوز یک لحظه است. اون صدا چی بود ایرانیان سایبراو بارها و بارها لگد می زند و صدای جغجغه به گوش می رسد. دانیل در حالی که حرکت موفقیت آمیز خود را تکرار می کند، از خوشحالی تکان می خورد. اکنون حس لذت بخش لگد زدن با هیجان درک اینکه او می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، ترکیب شده است. او در حال درک مفهوم علت و معلول است.

 

در اواخر سال اول، نوزادان متوجه می شوند که افراد و اشیاء عمدتاً یکسان می مانند و به وجود خود ادامه می دهند، حتی زمانی که از دید دور باشند. این ماندگاری اولیه اشیاء، مهارت های حل مسئله در کودکان همراه با رشد حافظه، به نوزادان کمک می کند تا از "ابزار" برای حل مشکل استفاده کنند. آنها ممکن است رشته‌ای را که به اسباب‌بازی دور از دسترس متصل است بکشند یا با چوب اسباب‌بازی را فشار دهند تا حرکت کند.

 

استفاده از حواس آنها

 

کودکان نوپا در جمع آوری اطلاعات با استفاده از مهارت های حل مسئله در کودکان بدن خود متخصص هستند. آنها از تمام حواس خود استفاده می کنند و متوجه می شوند که کارها چه کاری می توانند انجام دهند و همچنین می توانند با چیزها چه کنند. این تجربیات حسی مسیرهای یادگیری را در مغز کودک ایجاد می کند. بنابراین کودکان نوپا برای ایجاد "پروژه های علمی" خود به زمان زیادی نیاز دارند. گاهی اوقات، رفتاری که به نظر می‌رسد شما را به چالش می‌کشد، واقعاً کاوش مهمی است: وقتی آب را روی زمین می‌ریزم چه اتفاقی می‌افتد؟ یا دوستم را بکوبم؟

 

به کودکان نوپا اجازه دهید از میان طیف گسترده ای از فعالیت های حسی شامل بافت ها، صداها، شکل ها و رنگ های مختلف انتخاب کنند. مانند همه ما، کودکان نوپا وقتی مشکلی مهارت های حل مسئله را انتخاب می کنند، انگیزه بیشتری برای مهارت های حل مسئله در کودکان مقابله با آن دارند.

 

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان