آموزش خودآموز برنامه نویسی

 

کامپیوتر ماشینی است که اطلاعات را آموزش خودآموز برنامه نویسی پردازش می کند و این اطلاعات می تواند هر داده ای باشد که توسط کاربر از طریق دستگاه هایی مانند صفحه کلید، ماوس، اسکنر، دوربین دیجیتال، جوی استیک و میکروفون ارائه می شود. این دستگاه ها Input Device و اطلاعات ارائه شده ورودی نامیده می شوند.

 

کامپیوتر برای ذخیره این اطلاعات به فضای ذخیره سازی نیاز دارد و حافظه نامیده می شود. حافظه یا حافظه کامپیوتر دو نوع است.

حافظه اصلی یا RAM (حافظه دسترسی تصادفی): این حافظه داخلی است که در رایانه ها استفاده می شود و روی مادربرد قرار دارد. RAM را می توان به سرعت به هر ترتیب یا به صورت تصادفی به آن دسترسی پیدا کرد یا تغییر داد. اطلاعات ذخیره شده در RAM با خاموش شدن کامپیوتر از بین می رود.

حافظه ثانویه یا ROM (حافظه فقط خواندنی): اطلاعات (داده) ذخیره شده در رام فقط خواندنی است و به طور دائم ذخیره می شود. دستورالعمل ذخیره شده رام برای راه اندازی کامپیوتر آموزش خودآموز برنامه نویسی  مورد نیاز است.

پردازش: عملیات انجام شده بر روی این اطلاعات (داده های ورودی) را پردازش می گویند. پردازش ورودی در واحد پردازش مرکزی انجام می شود که به عنوان CPU شناخته می شود.

 

دستگاه های خروجی: این ها دستگاه های سخت افزاری کامپیوتری هستند که به تبدیل اطلاعات به شکل قابل خواندن توسط انسان کمک می کنند. برخی از دستگاه های خروجی شامل ایرانیان سایبر واحدهای نمایشگر بصری (VDU) مانند مانیتور، چاپگر، دستگاه های خروجی گرافیک، پلاتر، بلندگو و آموزش خودآموز برنامه نویسی غیره هستند.

 

یک توسعه دهنده می تواند مشکل را تجزیه و تحلیل کند و مراحل ساده ای برای دستیابی به راه حلی برای این مشکل ارائه دهد که برای آن از یک الگوریتم برنامه نویسی استفاده می کند. این را می توان با دستور غذا برای یک ماده غذایی مقایسه کرد، که در آن مواد اولیه ورودی هستند و لذیذ تمام شده خروجی مورد نیاز مشتری است. مفاهیم اولیه برنامه نویسی

توسعه دهندگان باید دانش اساسی در مورد مفاهیم زیر داشته باشند تا در برنامه نویسی کامپیوتر مهارت پیدا کنند:

 

#1) الگوریتم: مجموعه ای از مراحل یا دستورات دستوری است آموزش خودآموز برنامه نویسی  که برای انجام وظایف خاص باید دنبال شود. یک توسعه دهنده می تواند الگوریتم خود را برای رسیدن به خروجی مورد نظر طراحی کند. به عنوان مثال، دستور پخت یک دسر. این الگوریتم مراحلی را که برای تکمیل یک کار خاص باید دنبال شود، توصیف می کند، اما نحوه دستیابی به هیچ یک از مراحل را بیان نمی کند.

 

#2) کد منبع: کد منبع متن واقعی است که برای ساخت برنامه با استفاده از زبان انتخابی استفاده می شود. به عنوان مثال، داشتن متد اصلی در جاوا الزامی است و متن استفاده شده مطابق شکل زیر است.

 

public static void main (String arg[]) {

//مراحلی که باید انجام شود

}

3) کامپایلر: کامپایلر یک برنامه نرم افزاری است که به تبدیل کد آموزش خودآموز برنامه نویسی  منبع به کد دودویی یا کد بایت کمک می کند، که به آن زبان ماشین نیز می گویند، که برای کامپیوتر به راحتی قابل درک است و می تواند با استفاده از یک مفسر برای اموزش برنامه نویسی اجرای برنامه بیشتر اجرا شود. .

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان