اشتباهات برنامه نویسی

 

نمونه هایی از توسعه برنامه در محیط های مختلف برنامه نویسی استفاده مجدد از کد از طریق فرایندها یا توابع بود. الگوریتم های اساسی فصل قبل نیز مورد استفاده قرار گرفتند که در برنامه ها اشتباهات رایج برنامه نویسی کدگذاری شده بودند. در نهایت ، چرخه زندگی یک برنامه شرح داده شد و بین برنامه های کاربردی منبع باز و بسته تمایز قائل شد.

سوالات - موضوعات مورد بحث – فعالیتها برنامه چیست؟چه مزایایی دارد؟یک زبان سطح بالا در مقایسه با زبان های نسل قبل؟ تفاوت بین زبانهای برنامه نویسی بصری و زبانهای برنامه نویسی بصری چیست؟ منظور ما از "مدل برنامه نویسی" چیست؟ برنامه نویسی ساخت یافته چیست و سه ویژگی اصلی آن چیست؟

مزایای برنامه ریزی ساختار یافته چیست؟ برنامه های ترجمه برای چیست؟ تفاوت بین کامپایلر و مترجم در یافتن خطاهای نحوی چیست؟ محیط برنامه نویسی باید شامل چه ابزارهایی باشد؟ چگونه استفاده مجدد از کد حاصل می شود و مزایای آن چیست؟ مراحل چرخه زندگی یک برنامه چیست؟

کاربر با نرم افزار منبع باز چه ویژگی هایی دارد؟ اشتباهات رایج برنامه نویسی جملات زیر را درست یا غلط علامت گذاری کنید: الف) دستورات در زبانهای نمادین از دنباله های 0 و 1 تشکیل شده است. فهرست  تصویر پس زمینه تاریخی تصویر زبانهای طبیعی و مصنوعیتکنیک های برنامه نویسی تصویر

برنامه نویسی شی گرابرنامه نویسی  محیط برنامه نویسی تصویر 116 توسعه برنامه در محیط برنامه نویسی در فصل های قبل ما به طور مفصل به توسعه الگوریتم ها و تکنیک های مختلف اشاره کردیم. در فصل های بعدی ما به برنامه نویسی ، یعنی تدوین الگوریتم ها به گونه ای که بتوان آنها را توسط کامپیوتر پیاده سازی کرد

، می پردازیم. این فصل به مفاهیم کلی مورد نیاز قبل از مشارکت در فرایند برنامه نویسی می پردازد. مفهوم برنامه تعریف شده است ، تاریخ مختصری از زبان های برنامه نویسی و اشتباهات رایج برنامه نویسی انواع برنامه نویسی ، و همچنین تکنیک های مورد استفاده برای ایجاد صحیح برنامه ها ارائه شده است.

 به طور خاص ، تکنیک های طراحی برنامه سلسله مراتبی ، برنامه نویسی بخش و عمدتا اصول برنامه نویسی ساختار یافته ارائه شده است. همچنین فرآیند نوشتن برنامه تا اجرای نهایی آن توسط کامپیوتر و دریافت نتایج را شرح می دهد. اهداف این فصل دانش آموزان هستند:

برنامه را تعریف کنید و زبانهای برنامه نویسی را طبقه بندی و مقایسه کنید. انواع اصلی برنامه نویسی را مشخص کرده و ویژگی های کلیدی تکنیک های مورد استفاده را شرح دهید. برای تدوین مزایای برنامه نویسی ساختار یافته. فرایند اجرای یک برنامه را شرح دهید. برنامه های اساسی موجود در یک محیط برنامه نویسی را مشخص کنید

تصویر سوالات آیا ایجاد الگوریتم برای حل یک مشکل در رایانه کافی است؟ کامپیوتر چگونه اطلاعات را مدیریت می کند؟ آیا زبان برنامه نویسی می دانید؟ چگونه و چرا زبانها تکامل می یابند؟ آیا وجود روش ها و تکنیک های اشتباهات رایج برنامه نویسی خاص به حل مشکلات کمک می کند؟ مقدمه ای بر برنامه نویسی 117

حل مشکل رایانه ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، شامل سه مرحله مهم است. شناسایی دقیق مشکل. توسعه الگوریتم مربوطه تدوین الگوریتم به شکل قابل فهم توسط کامپیوتر. برنامه نویسی به ایرانیان سایبر این مرحله سوم یعنی ایجاد برنامه ، یعنی مجموعه دستوراتی که باید به کامپیوتر داده شود ،

 می پردازد تا الگوریتم حل مسئله را پیاده سازی کند. این برنامه ، که به زبان برنامه نویسی نوشته شده است ، فقط پیاده سازی الگوریتم نیست ، بلکه عنصر اصلی آن داده ها و ساختارهای داده ای است که بر روی آنها کار می کند. قبلاً ذکر شد که الگوریتم ها و ساختار داده ها یک واحد جدایی ناپذیر هستند.

برنامه نویسی این تصور را ایجاد می کند اشتباهات رایج برنامه نویسی که رایانه ها ماشین های هوشمندی هستند که مشکلات پیچیده را حل می کنند. اما این تصور فقط یک توهم است. رایانه ، همانطور که شناخته شده است ، دستگاهی است که فقط دو حالت را درک می کند ، که با دو عدد صفر و یک ، ارقام سیستم دودویی نشان داده می شود.

تنها کاری که کامپیوتر انجام می دهد این است که اقدامات اولیه را در توالی این دو رقم انجام می دهد ، اما این اقدامات را با سرعتی غیرقابل تصور انجام می دهد. کامپیوتر به سادگی می تواند توالی بیت ها را در حافظه ذخیره کند ، آنها را بازیابی کند ، عملیات محاسباتی اولیه را با آنها انجام دهد و آنها را مقایسه کند.

6.2 پیشینه تاریخی از ایجاد اولین کامپیوتر تا به امروز ، بسیاری از چیزها تغییر کرده است. اولین رایانه ها اشتباهات رایج برنامه نویسی ، با اندازه بزرگ اما با قابلیت های بسیار محدود و سرعت پردازش پایین ، به کامپیوترهای اشتباه کدنویسی

 بسیار کوچک با قابلیت ها و سرعت پردازش بزرگ تبدیل شدند.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان