تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور
5.
بازی زیر آب
در این پروژه ScratchJr،
شما تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور یاد خواهید گرفت که پسزمینه را هنگامی که دو جن/شخصیت به یکدیگر برخورد میکنند،
تغییر دهید.
چالش: کاری کنید که کاراکتر خود (یک
ماهی) وقتی به شخصیت دیگری (سنگ) برخورد کند، ناپدید شود. به علاوه، پس زمینه را
تغییر دهید!
ScratchJr
چیست؟
ScratchJr
یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که به کودکان خردسال (سنین 5 تا 7
سال) امکان می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. بچهها بلوکهای
برنامهنویسی گرافیکی را به هم میچسبند تا شخصیتها را وادار به حرکت، پرش، رقص و
آواز کنند. کودکان می توانند کاراکترها را در ویرایشگر رنگ تغییر دهند، صداها و
صداهای خود را اضافه کنند، حتی عکس های خود را وارد کنند -- سپس از بلوک های
برنامه نویسی برای زنده کردن شخصیت های خود استفاده کنند.
ScratchJr
از زبان برنامه نویسی تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور محبوب اسکرچ (scratch.mit.edu) الهام گرفته شده است که
توسط میلیون ها جوان (8 سال به بالا) در سراسر جهان استفاده می شود. در ایجاد ScratchJr،
رابط کاربری و زبان برنامه نویسی را مجدداً طراحی کردیم تا آنها را از نظر رشد برای
کودکان کوچکتر مناسب کنیم، و با دقت ویژگی هایی را برای مطابقت با رشد شناختی، شخصی،
اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال طراحی کردیم.
ScratchJr
به عنوان یک برنامه رایگان برای تبلت های iPad و Android در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ScratchJr،
به scratchjr.org
مراجعه کنید.
چرا ScratchJr را
ایجاد کردیم؟
کدنویسی (یا برنامه نویسی کامپیوتری) ایرانیان سایبر نوع جدیدی از سواد است. همانطور که نوشتن به شما کمک می کند تا افکار خود را
سازماندهی کنید و ایده های خود را بیان کنید، همین امر در مورد کدنویسی نیز صادق
است. در گذشته، کدنویسی برای اکثر مردم بسیار دشوار تلقی می شد. اما ما فکر می کنیم
که کدنویسی باید برای همه باشد، درست مانند نوشتن.
همانطور که کودکان خردسال تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور با ScratchJr
کدنویسی میکنند، یاد میگیرند که چگونه با رایانه خلق کنند و خود را بیان کنند،
نه فقط با رایانه. در این فرآیند، کودکان حل مسائل و طراحی پروژهها را یاد میگیرند
و مهارتهای ترتیبدهی را توسعه میدهند که برای موفقیت تحصیلی بعدی اساسی است. آنها
همچنین از ریاضی و زبان در زمینهای معنادار و انگیزشی استفاده میکنند و از رشد
حساب و سواد در دوران کودکی حمایت میکنند. با ScratchJr،
کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری برنامه نویسی می کنند.
چه کسی ScratchJr را
ایجاد کرد؟
ScratchJr
یک همکاری بین گروه تحقیقاتی فناوری های توسعه (DevTech)
در دپارتمان مطالعات کودک و توسعه انسانی الیوت-پیرسون در دانشگاه تافتس (به رهبری
مارینا اوماشکی برس، با مشارکت آماندا استراوهاکر، کلر کین، لوئیز فلانری، الیزابت
کازاکف و دیلان پورتلانس)، گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT
(به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت کریس گاریتی، تیم میکل، کارل بومن، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور چمپیکا
فرناندو، ناتالی راسک، سایامیندو داسگوپتا، و کریس گریوز)، و شرکت اختراع بازیگوش
(به رهبری پائولا بونتا و برایان سیلورمن، با مشارکت جک گدس و آدریان گابریل).
نسخه اندروید ScratchJr
توسط Two Sigma
(به رهبری مارک راث، با مشارکت کوین هو)، با ورودی Benesse Corp پیاده
سازی شد.
گرافیک و تصاویر ScratchJr
توسط شرکت HvingtQuatre
(به رهبری جولین گلیفیر و آدرین والسا)، سارا تامسون، پیتر مولر و جیلیان لومباردی
ساخته شده است. پائولا آگیلرا از آزمایشگاه رسانه MIT ویدیوی
ScratchJr
را تولید کرد. ما همچنین میخواهیم از همه کسانی که در انجمنهای آزمایش بتا برای iPad و Android
شرکت کردند، بهویژه از Sergio
Antolinez، Vandendaele Didier، و Sjoerd Dirk Meijer
تشکر کنیم.
چه کسی به ترجمه ScratchJr
کمک کرد؟
ScratchJr
توسط ترزا مارتینز پرز، دانشجوی آموزش دوران کودکی به اسپانیایی ترجمه شده است.
مارتا بونت گاروسا، مانوئلا لارا لارا، و لیدیا پینیرو کوردرو، ازتفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور سرمقاله Santillana;
سرجیو آنتولینز، مدیرعامل Tecnoaprendo؛
و لوئیزا ماریا پالاسیوس ماروتو.
Comments
Post a Comment