کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا

 

جاوا بهترین انتخاب برای نوشتن برنامه های کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا  علمی شامل محاسبات علمی و عملیات ریاضی است. محیطی سریع، امن و بسیار قابل حمل برای این برنامه ها فراهم می کند که نیاز اساسی این برنامه ها است.

این محاسبات ریاضی قدرتمندی دارد که باید نتایج یکسانی را در پلتفرم های مختلف ارائه دهد، این باعث می شود توسعه دهندگان این انتخاب را داشته باشند که جاوا را برای برنامه های علمی انتخاب کنند.

متلب (آزمایشگاه ریاضی) که یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی علمی است، از جاوا برای توسعه هر دو قسمت جلویی (رابط کاربری تعاملی) و بک اند (بخش اصلی سیستم) استفاده می کند.

قسمت جلو و عقب برنامه های علمی هر دو بر اساس جاوا هستند. برای قسمت جلویی، جاوا struts، JSP (صفحات سرور جاوا)، servlets را فراهم می کند. برای بک‌اند، جاوای اصلی را می‌توان در سرولت‌ها استفاده کرد.

نمونه هایی از کاربردهای علمی، کاربردهای مرتبط کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا  با تحقیقات، علوم، علوم پزشکی، فضا، هوانوردی و غیره است.

 

 

5. برنامه های کاربردی مبتنی بر وب جاوا

یک برنامه وب یک برنامه سرویس گیرنده-سرور ایرانیان سایبر است که به صورت دلیو انجام می شود از طریق یک رابط مرورگر در اینترنت ایجاد می شود.

 

جاوا از توسعه برنامه های کاربردی وب با کمک سرولت ها، struts، JSP (صفحات سرور جاوا) و JSF (چهره های سرور جاوا)، Spring، Hibernate و وب سرورهایی مانند Apache Tomcat، Apache HTTP وب سرور، Resin، adobe پشتیبانی می کند. JRun و غیره

با کمک این فناوری ها می توانیم هر نوع اپلیکیشن مبتنی بر وب را توسعه دهیم.

Servlets و JSPها اجزای سمت سرور هستند که به توسعه منطق تجاری برنامه وب کمک می کنند. JSP توسعه Servlet است زیرا دارای ویژگی های بیشتری در مقایسه با servlet است.

برنامه های کاربردی وب تجارت الکترونیک نیز از جاوا با کمک پلتفرم های تجارت الکترونیک منبع باز مانند Broadleaf استفاده می کنند.

جاوا کدنویسی آسان و امنیت بالایی را فراهم می کند کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا  که امکان توسعه تعداد زیادی برنامه کاربردی برای سلامت، امنیت اجتماعی، آموزش و بیمه را فراهم می کند.

نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتنی بر وب عبارتند از: irctc.co.in، فرم‌های آنلاین، سبد خرید، Gmail، Google Sheets، Google Slides و بسیاری موارد دیگر.

 

6. سیستم های جاسازی شده

یک سیستم تعبیه شده، همچنین به عنوان یک کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا  سیستم یکپارچه شناخته می شود، ترکیبی از بسیاری از واحدهای محاسباتی کوچک است که برای انجام عملکردهای اختصاصی برای سیستم های بزرگتر جمع می شوند.

 

سیستم های جاسازی شده در همه جا وجود دارند. باور نمی کنی؟ بسیاری از ما بدون اینکه بدانیم از آنها استفاده می کنیم. به عنوان مثال، سیستم موتور، سرگرمی و چند رسانه ای در خودرو، تجارت الکترونیک، ارتباطات بی سیم، محاسبات سیار و شبکه از یک سیستم تعبیه شده استفاده می کنند.

 

سیستم های جاسازی شده از جاوا برای توسعه کاربرد جاوا استفاده می کنند. کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا  در اصل جاوا برای توسعه سیستم های جاسازی شده طراحی شده بود.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان