آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

 

این پلتفرم از طریق افزودن ویژگی‌های جدید به تکامل آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان خود ادامه می‌دهد (به عنوان مثال: گنجاندن قابلیت‌های لامبدا که امکان برنامه‌نویسی عملکردی را فراهم می‌کند و راه ساده‌تری برای پیاده‌سازی رابط‌های تک روشی را ممکن می‌سازد)

معایب

از حافظه زیادی استفاده می کند

یک منحنی یادگیری وجود دارد، اما سخت ترین زبان برای یادگیری نیست

زبان زمان راه اندازی کندی دارد، به این معنی که کد شبیه ساز به کندی روی دسکتاپ شما اجرا می شود

هدف-C

کلید اصلی: Objective-C یک زبان رایج Apple™ است که برای ایجاد برنامه های iOS استفاده می شود. این یک زبان بالغ است که از تایپ پویا استفاده می کند، با این حال، کمی منحنی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یادگیری وجود دارد زیرا برنامه نویسان به پیشینه C نیز نیاز دارند.

 

Objective-C یک زبان شی گرا و همه منظوره ساده است که می تواند توسط توسعه دهندگان استفاده شود. این زبان بر اساس زبان دیگری به نام Smalltalk ساخته شده است، جایی که یک شی در Objective-C یک پیام ارسال می کند. می توان آن را نادیده گرفت یا به شی دیگری ارسال کرد، نه اینکه ارزش آن را برگرداند.

 

این زبان پشت برنامه های iOS است. اگرچه زبان جدید اپل، سوئیفت در حال افزایش است، اما Objective-C همچنان بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه دهندگانی است که آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به دنبال ورود به بازار اپل هستند.

 

Objective-C برای ایجاد تعدادی از محصولات مختلف استفاده شده است. این لیست شامل: Apple iOS، macOS و VLC Media Player است.

 

صنایعی که از Objective-C استفاده می کنند

Objective-C توسط مدیران فناوری اطلاعات و محتوای وب، توسعه دهندگان موبایل iOS و Android و همچنین مهندسان نرم افزار استفاده می شود. این افراد از این زبان برای ایجاد برنامه هایی برای محصولات Apple™ مانند Twitter، Facebook و Mint استفاده می کنند. معمولاً توسعه دهندگان در صنایع فناوری اطلاعات، ایرانیان سایبر مهندسی، مدیریت و همچنین مراقبت های بهداشتی و طراحی از Objective-C استفاده می کنند.

 

مزایای

از تایپ پویا استفاده می کند که توسط بسیاری از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان توسعه دهندگان به تایپ استاتیک ترجیح داده می شود

زبان بالغ با یک جامعه بزرگ که متشکل از بسیاری از توسعه دهندگان با تجربه، بهترین شیوه ها و سبک های کدنویسی است

بسیاری از کتابخانه های شخص ثالث در دسترس هستند که به خوبی آزمایش شده اند و در بسیاری از پروژه های بزرگ استفاده شده اند

سازگاری با زبان های دیگر وجود دارد - توسعه دهندگان می توانند از C یا C++ بدون مشکل در فایل های Objective-C استفاده کنند.

معایب

منحنی یادگیری کمی دارد زیرا توسعه دهندگان باید در مورد برنامه نویسی C نیز بدانند

مدتی طول می کشد، حدود یک سال، تا توسعه دهندگان به طور کامل در استفاده از این زبان مهارت داشته باشند

از آنجایی که این زبان توسط Apple™ توسعه یافته است، در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بسیار متفاوت است

از زمان ایجاد سوئیفت، محبوبیت این زبان به دلیل کمبود آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به روز آموزش برنامه نویسی رسانی کاهش یافته است - به این معنی که زبان قادر به پشتیبانی از ویژگی های جدید نخواهد بود.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان