آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

 نکته کلیدی: C++ یک زبان برنامه نویسی جدیدتر است که در آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بسیاری از سیستم عامل های امروزی استفاده می شود. این زبان با برنامه های C سازگار است، با این حال، یک زبان بسیار پیچیده است که یادگیری آن سخت است.

 

C++ یک زبان برنامه نویسی با هدف عمومی، شی گرا و سطح متوسط ​​است. این زبان توسعه‌ای از C است، و این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا در C++ به سبک C کدنویسی کنند.

 

این زبان در هسته بسیاری از سیستم عامل ها، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان درایورهای سیستم، مرورگرها و بازی های امروزی قرار دارد. ++C برای توسعه سیستم عامل Blackberry، بسیاری از محصولات Adobe (Photoshop، Illustrator و InDesign) و همچنین جدیدترین مجموعه Microsoft Office™ استفاده شد.

 

صنایعی که از C++ استفاده می کنند

C++ توسط مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار، مهندسان جاسازی شده و تحلیلگران برنامه نویس به منظور توسعه محصولات استفاده می شود. معمولاً این زبان در صنایع فناوری اطلاعات، مهندسی، خدمات حرفه ای و مدیریت استفاده می شود. C++ را می توان برای توسعه محصولات در تعدادی از برنامه های کاربردی مختلف استفاده کرد، مانند: پایگاه های داده، پردازش کلمه و صفحات گسترده.

 

مزایای

یک زبان قابل حمل است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه ای را بدون توجه به سیستم عامل و همچنین سخت افزار بنویسند

دارای انجمن بزرگی است که به توسعه دهندگان آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان اجازه می دهد به پشتیبانی در وب سایت هایی مانند StackOverflow و GitHub دسترسی داشته باشند

با C سازگار است و تقریباً هر برنامه C معتبر یک برنامه C ++ معتبر است

معایب

یادگیری بسیار دشوار است

بسیار بزرگ و حاوی ویژگی های مختلفی است که به طرز عجیبی با یکدیگر تعامل دارند

امنیت کمتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی دارد

هنگامی که برای توسعه برنامه های کاربردی وب استفاده می شود، اشکال زدایی بسیار پیچیده و دشوار است

سی شارپ (سی شارپ)

نکته کلیدی: سی شارپ یک زبان برنامه نویسی است ایرانیان سایبر  که عمدتاً برای ایجاد محصولات نرم افزاری بر روی پلت فرم Microsoft™ استفاده می شود. سی شارپ یکی از رایج‌ترین زبان‌هایی است که برنامه‌نویسان یاد می‌گیرند، با این حال، متخصص شدن در آن دشوار است، بنابراین توسعه‌دهندگان مبتدی ممکن است در هنگام عیب‌یابی دچار مشکل شوند.

 

سی شارپ یک زبان همه منظوره است که برای توسعه برنامه‌ها و بازی‌ها در پلتفرم Microsoft™ استفاده می‌شود. اغلب تصور می‌شود که سی شارپ ترکیبی از C و C++ است، زیرا آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان زبان مدرنی است که در سال 2000 ایجاد شد.

 

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا با نوع کد امن است که فقط می تواند به مکان حافظه ای که مجوز اجرا دارد دسترسی داشته باشد و امنیت برنامه را بهبود می بخشد. سی شارپ از زمان آغاز به کار برای ایجاد تعدادی از محصولات نرم افزاری استفاده شده است. این لیست از محصولات نرم افزاری عبارتند از: IDE ها برای Adobe، مایکروسافت و چارچوب دات نت، و همچنین Banshee یک پخش کننده رسانه متن باز چند پلتفرمی.

 

صنایعی که از سی شارپ استفاده می کنند

سی شارپ معمولاً توسط شرکت های سازمانی برای ایجاد راه حل های نرم افزاری استفاده می شود. به این دلیل است که زبان برنامه نویسی و پلت فرم مرتبط با آن به طور کلی یک پلت فرم برنامه نویسی در سطح سازمانی در نظر گرفته می شود.

 

سی شارپ در صنایع مختلف برای ایجاد محصولات آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان نرم افزاری استفاده شده است. این صنایع عبارتند از: بازی (از آنجایی که یک پلتفرم مایکروسافت است، آموزش برنامه نویسی برای بازی‌های روی پلتفرم Xbox یا Windows™ مناسب است)، فناوری اطلاعات، کنترل کیفیت و موارد دیگر.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان