آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی
همه کودکان تحت یک سری تست آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی های ریاضی و پردازش اعداد قرار گرفتند که در زیر به تفصیل شرح داده شده است. کودکان پس از آموزش، پرسشنامه ای شامل سوالات دشواری، انگیزه و ارزیابی شخصی آموزش را تکمیل کردند.
Rechentest هایدلبرگ (HRT). عملکرد محاسباتی با استفاده از خردهآزمونهای جمع و تفریق HRT (پایایی آزمون مجدد: rtt جمع = 0.82، تفریق rtt = 0.86) ارزیابی شد. در این خرده آزمون ها، فهرستی از کارهای جمع (تفریق) به ترتیب سختی به کودکان ارائه می شود. هدف این است که تا آنجا که ممکن است وظایف را در 2 دقیقه حل کنید. حداکثر تعداد تکالیف صحیح 40 است. در طول جلسات آزمون، همیشه ابتدا زیرآزمون جمع HRT حل میشد و پس از آن خردهآزمونهای تفریق و آزمونهای رایانهای که در زیر توضیح داده میشوند، حل میشد.
تست های کامپیوتری کودکان همچنین تحت یک سری آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی تست های ریاضی مبتنی بر کامپیوتر قرار گرفتند (شکل 66 را ببینید):
حساب (AC) (شکل (شکل6A):6A): در این آزمون، کودکان یک سری کار جمع (تفریق) را حل می کنند. آزمایش ها بر اساس سختی مرتب شده و به صورت سریال ارائه می شوند. زمان حل تکالیف 10 دقیقه است. حداکثر تعداد کارهای حل شده 76 است.
خط اعداد (NL) (شکل (شکل 6B):6B): در این آزمون، کودکان باید موقعیت یک عدد معین (که به صورت نماد عربی و همچنین به صورت شفاهی ارائه میشود) را روی یک خط عددی نشان دهند. خط اعداد بر روی صفحه نمایش به عنوان یک خط سیاه یک بعدی با نقاط انتهایی برچسب نشان داده شده است. موقعیت عدد را می توان با کلیک ماوس نشان داد. 10 کار در محدوده 0 تا 10 (10 NL)، 20 کار بین 0 تا 100 (100 NL) و 10 کار بین 0 تا 1000 (NL 1000) وجود دارد.
مقایسه بزرگی غیر نمادین (NC) (شکل (شکل 6C): 6C): در این آزمون به کودکان 10 مجموعه با 1 تا 9 نقطه سیاه (به استثنای 5) برای یک دوره 120 میلیثانیه ارائه میشود. آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی کودکان باید مشخص کنند که تعداد نقاط ارائه شده کوچکتر یا بزرگتر از 5 بوده است. ناحیه سیاه برای همه آزمایشات یکسان است. نیمی از کارآزمایی ها دارای یک پسوند کوچک (چگالی بالا) هستند در حالی که نیمی دیگر به صورت گسترده (چگالی کم) هستند.
تخمین: در این کار، بیست مجموعه با 1 تا 99 نقطه ایرانیان سایبرسیاه (به استثنای 50) به کودکان ارائه می شود. کودکان باید تصمیم بگیرند که آیا مجموعه های ارائه شده کوچکتر یا بزرگتر از 50 هستند. اعداد به طور مساوی در محدوده توزیع می شوند. عوامل بصری مخدوش کننده همانطور که در کار مقایسه بزرگی غیر نمادین توضیح داده شده کنترل می شوند. محرک ها برای مدت 5 ثانیه نشان داده می شوند.
(الف) کار اضافه. (ب) خط شماره بین 0 تا 10. (ج) کار تخمین.
در طول جلسات آزمون، آزمونهای مختلف به ترتیب زیر حل شد: AC جمع، NL 0-10، NC، تفریق AC، NL 0-100، تخمین، NL 0-1000. تست های کامپیوتری در سه نسخه آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی موازی (یکی در هر نقطه اندازه گیری) وجود دارد. نسخه ها موازی شده بودندتوجه به سختی محتوا و آیتم به عنوان مثال، هر نسخه از تستهای جمع و تفریق، شامل همان تعداد کار بین 0 تا 10 و همان تعداد کار شامل پل زدن به 10 است.
پرسشنامه بازخورد. کودکان پرسشنامه ارزشیابی آموزشی را در پایان مطالعه تکمیل کردند (t3). بچه ها برای هر بازی نشان دادند که چقدر آن را دوست دارند. مقیاس از طریق شکلک ها نشان داده شد، از شکلک خنده دار (4) به صورتک گریه کننده (0). درجه سختی آموزش در مقیاس بسیار آسان (0) تا بسیار دشوار (4) ارزیابی شد. و در نهایت، کودکان باید نشان دهند که آیا آموزش به آنها در مقیاسی از نادرست (0) تا کاملا صحیح (3) کمک می کند یا خیر.
قابل اعتماد آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی و متخصص:
نتایج
فقط کودکان با حداقل 24 جلسه پس از دوره آموزشی 6 هفته ای در ارزیابی آموزش قرار گرفتند. بنابراین، پنج کودک از گروه آموزشی (4: چالش های فنی، 1: <24 جلسه آموزشی) و چهار کودک از گروه انتظار (1: توقف مطالعه، 3: <24 جلسه آموزشی) از تجزیه و تحلیل حذف شدند. محرومیت ها تغییری آموزش 0 تا 100 برنامه نویسی در تطابق گروه ها ایجاد نکرد. جدول 22 یک نمای کلی از آمار آموزشی ارائه می دهد.
آمار تمرین [میانگین (SD)] گروه تمرین (15=n) و گروه انتظار (17=n).
Comments
Post a Comment