آموزش عجایب ماین کرافت
این ترم، من برای اولین بار از Minecraft در کلاس علوم پایه نهم در Quest to Learn استفاده کردم. تصمیم گرفتم این بازی را در برنامه درسی خود بگنجانم تا به یک هدف یادگیری آموزش عجایب ماین کرافت خاص برسم: کمک به درک دانش آموزان از آزمایشگاه استخراج DNA ما. در این آزمایشگاه، دانشآموزان یک تکنیک گام به گام را تمرین میکنند که شامل افزودن مواد شیمیایی خاص به مخلوطی از سلولها به منظور جدا کردن اجزای سلولی و جداسازی مولکولهای DNA است.
با همکاری یک طراح بازی از موسسه Play در مدرسه من، یک مدل سلولی ارزشمند در Minecraft ایجاد کردیم که میتوانست خواص واقعی یک سلول و فعل و انفعالات واقعی بین یک غشای آموزش عجایب ماین کرافت سلولی و مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده برای استخراج DNA را تقلید کند. می تواند در بازی آزمایش کند.
اگر میخواهید از Minecraft در کلاس درس خود استفاده کنید، در اینجا چهار مرحله وجود دارد که میتوانید این بازی را در برنامه درسی خود وارد کنید.
مرحله 1: اهداف آموزشی را تعریف کنید
دلیل انتخاب من برای استفاده از Minecraft به عنوان یک ابزار یادگیری، کمک به درک آموزش عجایب ماین کرافت دانش آموزان از آزمایشگاه استخراج DNA ما بود. زمانی که در گذشته این آزمایشگاه را با دانشآموزانم انجام دادم، آنها با درک بسیار کمی از اینکه چرا آن مراحل را دنبال کردند و دقیقاً در سطح سلولی چه اتفاقی میافتد، رفتند.
دیدگاه من ایجاد یک مدل سلولی در Minecraft بود که دانش آموزان بتوانند آن را کشف و دستکاری کنند. آموزش عجایب ماین کرافت این فعالیت پیش از آزمایشگاه به آنها اجازه میدهد تا از «ابزارهای شیمیایی» مختلف برای تجزیه بخشهای مختلف سلول استفاده کنند وایرانیان سایبر در پایان فهرستی از مواد مورد نیاز برای تکمیل آزمایشگاه استخراج DNA را شناسایی کنند.
مرحله 2: مکانیک را ایجاد کنید و دنیای مجازی را بسازید
اگرچه من در Minecraft مبتدی هستم، آموزش عجایب ماین کرافت اما توانستم از نزدیک با یک طراح بازی به نام Claudio همکاری کنم تا به ایجاد یک مدل سلولی واقعی کمک کنم. با استفاده از ابزارهای آموزشی MinecraftEdu، کلودیو ابزارهای Minecraft را با نام های شیمیایی مختلف تغییر نام داد. او همچنین متوجه شد که چگونه برخی از مواد را در مقابل ابزارهای شیمیایی خاص حساس کند، در حالی که برای دیگران غیر قابل نفوذ هستند. وقتی این مکانیک اتو شد، ما خیلی سریع توانستیم دنیای سلول را بسازیم.
در پایان، ما دنیای تک نفره و غوطهوری داشتیم که در آن دانشآموزان میتوانستند درون یک سلول را در حالی که از ابزارهای شیمیایی برای نفوذ به DNA استفاده میکردند، کاوش کنند. آموزش عجایب ماین کرافت آنها از دانش محتوایی خود برای یافتن DNA استفاده میکردند و متوجه میشدند که کدام مواد شیمیایی برای حل کردن اجزای سلول ضروری است.
Comments
Post a Comment