بازی سازی برای اندروید با پایتون

 فایل را در پوشه بازی خود (پوشه ای که زیرپوشه بازی سازی برای اندروید با پایتون منابع در آن قرار دارد) ذخیره کنید و نام آن را game.py بگذارید.

بیایید بخش به بخش کد را مرور کنیم:

کتابخانه PyGame را وارد کنید. این به شما امکان می دهد از توابع کتابخانه در برنامه خود استفاده کنید.

PyGame را راه اندازی کنید و پنجره نمایش را راه اندازی کنید.

تصویری را که برای خرگوش استفاده خواهید کرد بارگذاری کنید.

به چرخش روی کد تورفتگی بازی سازی برای اندروید با پایتون زیر ادامه دهید.

توجه: در جایی که زبان‌های دیگر مانند Objective-C، جاوا یا PHP از بریس‌های فرفری برای نشان دادن یک بلوک کد برای اجرای یک حلقه while یا یک دستور if استفاده می‌کنند، پایتون از تورفتگی برای شناسایی بلوک‌های کد استفاده می‌کند. بنابراین تورفتگی مناسب در پایتون بسیار مهم است - این را در نظر داشته باشید. :]

قبل از کشیدن هر چیزی، صفحه را با رنگ سیاه پر کنید.

تصویر اسم حیوان دست اموز را که بارگذاری کرده اید در x=100 و y=100 به صفحه اضافه کنید.

صفحه را به روز کنید.

هر رویداد جدیدی را بررسی کنید و اگر وجود ایرانیان سایبر دارد و دستور خروج است، از برنامه خارج شوید.

توجه: با توجه به اسناد PyGame، شما نباید بازی سازی برای اندروید با پایتون pygame.quit() را فراخوانی کنید زیرا مفسر به طور خودکار آن را با خاموش شدن مفسر فراخوانی می کند. با این حال، حداقل در سیستم عامل مک، بازی در هنگام خروج متوقف می شود مگر اینکه pygame.quit() فراخوانی شود.

اگر اکنون کد را اجرا می کنید (از طریق Run\Run Module در منوی Idle)، باید صفحه ای مشابه تصویر زیر مشاهده کنید:

w00t اسم حیوان دست اموز در صحنه است و آماده عمل است!

اما بازی ترسناک و تنها به نظر می رسد و خرگوش فقط در یک پس زمینه سیاه ایستاده است. وقت آن است که کمی چیزها را زیبا کنیم. :]

مرحله 2: اضافه کردن منظره

بیایید با افزودن پس‌زمینه به صحنه بازی شروع کنیم. این را می توان با چند فراخوانی screen.blit() دیگر انجام داد.

در انتهای بخش شماره 3، پس از بارگذاری تصویر بازی سازی برای اندروید با پایتون پخش کننده، کد زیر را اضافه کنید:

این تصاویر را بارگذاری می کند و آنها را در متغیرهای خاصی قرار می دهد. حالا باید روی صفحه کشیده شوند. اما اگر تصویر چمن را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کل صفحه نمایش را که 640 در 480 است نمی‌پوشاند. این بدان معناست که باید چمن را روی صفحه نمایش کاشی کنید تا کاملاً آن را بپوشانید.

همانطور که می بینید، دستور for ابتدا از x عبور می کند. سپس، در حلقه for، از طریق y حلقه می زند و چمن را در مقادیر x و y تولید شده توسط حلقه های for ترسیم می کند. بازی سازی برای اندروید با پایتون دو خط بعدی فقط قلعه ها را روی صفحه می کشند.

اگر اکنون برنامه را اجرا می کنید، باید چیزی شبیه به این دریافت کنید:

خیلی بهتر - این شروع به ظاهر خوب می کند! :]مرحله 3: حرکت اسم حیوان دست اموز را انجام دهید

در مرحله بعد باید برخی از عناصر واقعی گیم پلی بازی سازی اندروید با پایتون را اضافه کنید، مانند اینکه خرگوش را به فشار دادن کلید پاسخ دهد.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان