کدام نسخه ماینکرافت بهتر است

 هنگامی که شروع به کندوکاو در Minecraft کردید، با انتخاب های زیادی در جهان روبرو خواهید شد: کجا کاوش کنید، چه چیزی بسازید، کدام نسخه ماینکرافت بهتر است و در کدام حالت بازی بازی کنید.


اما قبل از ایجاد دنیایی یک انتخاب بزرگ وجود دارد: کدام نسخه Minecraft را باید بازی کنید؟


در حالی که دو نسخه Minecraft - نسخه‌های "Java" و "Bedrock" - عمدتاً از نظر گیم‌پلی اولیه یکسان هستند، چند تفاوت کلیدی نیز وجود دارد.


در اینجا مروری کدام نسخه ماینکرافت بهتر است بر عمده‌ترین تفاوت‌ها بین نسخه‌های جاوا و بستر Minecraft و خلاصه‌ای از نسخه‌ای که باید برای خود تهیه کنید، آمده است.


Minecraft: Java Edition در مقابل Minecraft: Bedrock Edition

نسخه جاوا انحصاری برای رایانه های شخصی، مک و لینوکس است

اولاً، اگر قصد دارید Minecraft را روی هر چیزی غیر از رایانه بازی کنید، سپس Bedrock را بازی خواهید کرد. هیچ انتخابی وجود ندارد - نسخه جاوا فقط بر روی رایانه در دسترس است.


با این حال، Bedrock در مک یا لینوکس در دسترس نیست. این بدان معناست که اگر روی یکی از آن سیستم‌ها بازی می‌کنید، جاوا تنها مسیر شماست.

دهد با دوستان خود در کنسول های دیگر بازی کنید

اگر می‌خواهید Minecraft را با دوستانی که سیستم‌های دیگری دارند بازی کنید، بهترین گزینه خرید Minecraft: Bedrock Edition است. نسخه Bedrock دارای قابلیت cross-play است، به این معنی که می‌توانید با دوستانتان بازی کنید، حتی اگر مثلاً روی رایانه شخصی هستید و آنها روی Nintendo Switch هستند.


بچه ها در حال بازی با هم آی پد نینتندو

اگر شما و دوستانتان Minecraft را در سیستم های مختلف بازی کنید کدام نسخه ماینکرافت بهتر است ، "Bedrock" به شما اجازه می دهد با هم بازی کنید. Os Tartarouchos/Getty Images

نسخه جاوا فقط به شما امکان بازی با سایر کاربران جاوا ایرانیان سایبر را می دهد. البته، این بدان معناست که اگر همه دوستان شما جاوا را بازی می کنند، برای شما نیز بهترین است.


نسخه جاوا دارای سرورهای چند نفره عظیم است

اگرچه جاوا همان سطح بازی متقابل را ندارد، جاوا از سرورهای چندنفره بزرگی برخوردار است. این سرورها به شما امکان بازی با سایر کاربران جاوا را می دهند و کدام نسخه ماینکرافت بهتر است نقشه های زیبایی پر از مینی بازی ها و فعالیت ها را ارائه می دهند.


هر دو نسخه این بازی سرورهای مخصوص به خود را دارند. اما سرورهای جاوا تقریباً یک دهه است که وجود دارند، به این معنی که هیچ کمبودی در نقشه های جالب برای انتخاب وجود ندارد.


اگر می‌خواهید بازی‌های کوچکی را که در یوتیوب محبوب هستند، مانند جنگ‌های رختخواب یا Hunger Games بازی کنید، جاوا را انتخاب کنید.


سرور ماین کرافت

سرورهای Minecraft می توانند صدها کاربر را به طور همزمان در خود جای دهند. Jerma985/Twitch.tv

Bedrock Edition پایدارترین عملکرد را دارد

اگرچه ممکن است بازی ساده‌ای به نظر برسد، اما Minecraft می‌تواند به طور باورنکردنی بر رایانه شما تأثیر بگذارد

کارت گرافیک

 و CPU اگر با یک کامپیوتر پیشرفته بازی نمی کنید، Bedrock ممکن است بهترین گزینه شما باشد.


در حالی که نسخه جاوا کدام نسخه ماینکرافت بهتر است به شما امکان می دهد از مدها برای بهبود گرافیک خود استفاده کنید، نسخه Bedrock با ثبات بیشتری اجرا می شود. این به معنای افت فریم کمتر و زمان بارگذاری سریعتر است.


نسخه جاوا مجموعه تقریباً بی حد و حصری از مدها دارد

یکی از تفاوت های بزرگ بین Java و Bedrock، امکان اضافه کردن مدهایی است که فقط برای پخش کننده های جاوا در دسترس هستند.


مدها نرم افزارهایی هستند که می توانید به Minecraft اضافه کنید تا بازی را تقریباً به هر شکلی که دوست دارید تغییر دهید. مدهای اولیه ای وجود دارند که گرافیک را تغییر می دهند یا موسیقی را تغییر می دهند و مدهای پیشرفته تری وجود دارند که آیتم های جدیدی را معرفی می کنند یا نحوه تولید جهان را تغییر می دهند.


بهترین از همه، تقریباً کدام نسخه ماینکرافت بهتر است همه این مدها رایگان هستند. و حتی یک برنامه اختصاصی به نام Minecraft Forge وجود دارد که به شما امکان می دهد آنها را به راحتی نصب و ویرایش کنید.


مدهای Minecraft

برخی از مدهای Minecraft فقط بافت ها را تغییر می دهند، در حالی که برخی دیگر دشمنان و شخصیت های جدیدی را معرفی می کنند. minecraftmods.com

در حالی که Bedrock ابزارهای اصلاحی در دسترس دارد، شما باید برای آنها پول بپردازید و در مقایسه با بی حد و حصر جاوا فقط تعداد کمی وجود دارد.


نسخه جاوا به شما امکان می دهد در حالت هاردکور بازی کنید

به طور پیش فرض، Minecraft دارای چهار حالت بازی است: Survival، Creative، Adventure و Spectator. اما بازیکنان جاوا به پنجمی دسترسی دارند: هاردکور.


حالت هاردکور که در بین پخش کننده ها محبوب است، تنها یک زندگی برای شما ایجاد می کند. این به این معنی است که اگر بمیرید، در یک رختخواب کدام نسخه ماینکرافت بهتر است دوباره تخم ریزی نمی شود - دنیای شما برای همیشه حذف می شود.


اگر به دنبال چالش هستید، جاوا راهی برای رفتن است.


آیا باید نسخه جاوا بخرید یا نسخه بستر؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر روی هر چیزی به جز رایانه شخصی بازی می کنید، انتخابی ندارید.


اما اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید، نسخه جاوا را توصیه می کنیم. کدام نسخه ماینکرافت بهتر است شما همان گیم پلی عالی و همچنین هزاران مد برای افزایش تجربه خود و جامعه چند نفره عظیم را دریافت می کنید. این روش اصلی بازی Minecraft است و همچنان بهترین است.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان