تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر
یکی نمایش متنی یک برنامه (بعد «متن»، برای اختصار)، تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر دیگری عملکرد یک برنامه در حین اجرا (بعد «عمل»). برنامههای مختلف «ارزشهای» متفاوتی را در این ابعاد نشان میدهند. علاوه بر این، این دو بعد تنوع به یکدیگر مربوط می شوند، زیرا نمایش متنی یک برنامه نسخه ای برای عملی است که هنگام اجرای برنامه انجام می شود. در (Eckerdal and Thuné 2013) علاوه بر این، ما به ترتیب ابعاد فرعی را برای بعد متن و عمل شناسایی کردیم که در تمرین آزمایشگاهی مورد بحث در اینجا مرتبط هستند.
داده های تجربی در ضمیمه A نشان می دهد که دانش آموزان چندین جنبه مهم موضوع یادگیری را در این رشته از یادگیری "دیدن" می کنند. اول: متد هنگام فراخوانی باید مقداری را برگرداند. دوم: باید یک اعلان نوع مقدار بازگشتی در هدر متد وجود داشته باشد و از آنجایی که متد باید مقداری را برگرداند، این نوع نباید باطل باشد. و سوم: نوع مقدار بازگشتی به چیزی که واقعاً از متد برگردانده شده است متصل است.
به عبارت دیگر، طبق این تفسیر، دانشآموزان دو بعد تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر تنوع (DoV1 و DoV2) و یک رابطه (R1) را در رشته یادگیری که در اینجا تحلیل میشود، «دیدن» میکنند:
DoV1: نوع مقدار برگردانده شده توسط متد (که یک بعد فرعی از بعد عمل متد است)DoV2: حاشیه نویسی نوع بازگشتی در هدر متد (که یک بعد فرعی از بعد متن متد است).R1: DoV1 و DoV2 از این نظر به هم مرتبط هستند که نوع بازگشتی در سرفصل متد باید با نوع مقدار برگردانده شده توسط متد یکسان باشد.
مرحله 3. در مرحله سوم، ما با دقت بیشتری به رشته یادگیری در ضمیمه A نگاه می کنیم تا تغییراتی را که در رشته یادگیری رخ می دهد و دانش آموزان به وسیله آن دو بعد تغییر DoV1 را "دیدن" می کنند، تجزیه و تحلیل کنیم. DoV2 و رابطه R1 همانطور که در فاز 2 مورد بحث تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر قرار گرفت.
تغییرات نمایش داده شده در این رشته یادگیری سه برابر است (اعداد خط از پیوست A در پرانتز). ابتدا، دانشآموزان یک تغییر برای خود در DoV1 ایجاد میکنند: آنها void (1) مینویسند، سپس بحث میکنند که روش باید «چیزی» را برگرداند (2 – 4) و در نهایت، پس از بحث بیشتر (6 – 18)، بر روی دو برابر توافق میکنند. .
دومین تغییر در DoV2 است. در اینجا، دانشآموزان با ایرانیان سایبر بیان آزمایشی تنوع ایجاد میکنندg سرصفحه متد را به روش های مختلف ببینید، (1)، (5)، (29)، (45) را ببینید.
تغییر سوم زمانی رخ می دهد که دانش آموزان در حال خواندن مثال ها و توضیحات همراه ارائه شده در یادداشت های سخنرانی و مواد جلسه آزمایشگاهی هستند. مثالها نمایش متنی کاملی از روشهای مختلف با انواع مختلف بازگشت را نشان میدهند. در نتیجه، یادداشتهای سخنرانی و مواد جلسه آزمایشگاهی تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر در ترکیب، تنوعی همزمان در DoV1 و DoV2 ایجاد میکنند. این تغییر را می توان فرض کرد که امکان تشخیص رابطه R1 را برای دانش آموزان باز می کند.
مرحله 4. در مرحله نهایی تجزیه و تحلیل، ما موضوع یادگیری در پیوست A را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم و آن را در پرتو مدل های خلاصه شده در شکل های 1 و 2 تفسیر می کنیم. هدف از این تحلیل خرد رسیدن به یک نتیجه بیشتر است. درک دقیق از تعامل بین فعالیتهای نظریهمحور و عملمحور و چگونگی ارتباط آن تعامل با تغییرات شناساییشده در فاز 3. برخی از نکات کلیدی تحلیل ارائهشده در زیر در جدول 1 خلاصه شدهاند.
جدول 1. جدول نکات کلیدی تجزیه و تحلیل را در تحقیق در مورد برنامه نویسی کامپیوتر مورد تعامل بین فعالیت های تئوری گرا و عمل گرا که در طول جلسه آزمایشگاه در ضمیمه A رخ داده اند، خلاصه می کند. برای توضیح دقیق تر از تجزیه و تحلیل، به زیر مراجعه کنید.
عمل (1) در رشته یادگیری این است که یکی از دانش آموزان خلأ عمومی را در ویرایشگر می نویسد. با توجه به مدل در شکل 2، این را می توان به عنوان عملی تفسیر کرد که توسط آن دانش آموز سعی می کند به هدف مورد نظر دست یابد (نوشتن یک هدر روش صحیح در جاوا برای متدی که در این قسمت از جلسه آزمایشگاه ایجاد می شود) بر اساس او. تصور فعلی از موضوع یادگیری (روش هایی با مقدار بازگشتی، در جاوا).
بعد، عبارات (2-4) را در نظر بگیرید:S1: ما باید بنویسیم … و آن برنامه نویسی کامپیوتر چیزی را به عقب پرتاب می کند، و نام آن چیست؟S2: اما void به این معنی است که نباید…S1: بله، نه، این درست است
Comments
Post a Comment