دوره اسکرچ مقدماتی

 این دوره برای

1) والدین یا معلمانی که دوره اسکرچ مقدماتی می خواهند به فرزندان خود بهترین مهارت ها و بیشترین سرگرمی را بدهند

2) مبتدیانی که می خواهند کد بازی ها را یاد بگیرند

3) هرکسی که تازه وارد برنامه نویسی شده و نمی داند از کجا شروع کند

من از ایجاد این دوره لذت بردم و واقعاً خوشحالم که از شما در زمینه رو به رشد علوم رایانه استقبال می کنم. بی صبرانه منتظر حضور شما در دوره هستم! Scratch یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده مبتنی بر وب برای کودکان و نوجوانان مبتنی بر گرافیک است که از بلوک ها تشکیل شده است. این در آزمایشگاه MIT Media Lab توسعه یافته است و زبان مبتنی بر HTML 5 و جاوا اسکریپت است.

کودک بلوک های Scratch را دوره اسکرچ مقدماتی به ناحیه اسکریپت می کشد و آنها را با یک شخصیت خاص مرتبط می کند، در زبان فنی برنامه نویسی بازی به چنین شخصیت هایی آواتار می گویند. با بلوک‌های کد، کودک شما می‌تواند آواتار خود را وادار به انجام اقدامات خاصی کند، به عنوان مثال.

 راه بروید، بدوید، بپرید، بچرخید، لباس‌ها را عوض کنید، تیراندازی کنید، ناپدید شوید و دوباره ظاهر شوید، به‌طور تصادفی حرکت کنید، جهت و سرعت را کنترل کنید و خیلی بیشتر به چنین انیمیشن‌ها و حرکات جالبی با رنگ‌های شاد.

اگر کودک پس‌زمینه‌ای را به‌عنوان دنیای بازی تنظیم کند، چند آواتار اضافه کند و اکشن‌هایی را برای آن‌ها فراهم کند، در واقع یک بازی یا داستان قابل اجرا ایجاد می‌شود که می‌تواند به میل خود گسترش یابد. این یک سرگرمی و لذت عالی برای کودکان است.

تخیل، توانایی خلاقیت و نوآوری در بسیاری از کودکان ایرانیان سایبر آشکار می شود و آنها واقعاً به بازی های بسیار زیبایی تسلط دارند که به آن بسیار افتخار می کنند و با اشتیاق فراوان به ما والدین نشان می دهند. دیدن کودکانی که از ایده تا اجرا بر بازی های خودشان مسلط هستند، بسیار خوشحال، شاد و مغرور است.

باید بگویم شادی و چهره های خندان دوره اسکرچ مقدماتی بچه ها نیز برای من شادی و لذت زیادی را آماده کرده است.

در روز اول چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

شما یاد خواهید گرفت که چگونه Scratch را شروع کنید، یک حساب کاربری Scratch ایجاد کنید و کنترل های مهم Scratch را یاد بگیرید. سلام شما! بیایید یک گربه راه بریم! بالا... گربه ما به دویدن ادامه می دهد... بس کن! باید بچرخد و پیش ما برگردد! اما نه سر به سر!

 اما عادی هوم ... بیایید شخصیت های دیگر (آواتارها) را اضافه کنیم و با آنها بازی کنیم. آواتارهای خود را زنده کنید! آنها را وادار به حرکت، پرش و دویدن کنید! آیا می دانستید که امروزه بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی مانند متغیرها، شرایط و حلقه ها را یاد گرفته اید؟

در روز دوم چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

بیایید امروز کارهای جالب دیگری دوره اسکرچ مقدماتی انجام دهیم. آیا می خواهید سگ، گربه یا حیوان یا عروسک مورد علاقه خود را نیز در بازی داشته باشید؟ بله مشکلی نیست، بیایید امروز آواتارهای خودمان را بسازیم و لباس‌های صدادار و خنده‌دار را نیز در اختیارشان بگذاریم! آیا ما هم می خواهیم دنیای بازی خودمان را بسازیم؟ مشکلی نیست، بیا با هم نقاشی کنیم!

 در مورد یک پیچ و خم چطور؟ باحال، هوم... بیایید در یک بازی گرفتن مهارت داشته باشیم. آواتارها را بیاوریم! موش به دنبال و جمع دوره اسکرچ مقدماتی آوری پنیر. آیا این هنوز هم خیلی آسان است؟ خب پس مشکلی نیست، بیایید یک روح را برای تعقیب موش خود مجسم کنیم!

 شاید عنکبوت با آن همراه شود؟ اما چه کسی می تواند دوره اسکرچ مقدماتی بهترین بازی را در اینجا انجام دهد؟ بیایید سیستم های امتیازی ایجاد کنیم و هر چه امتیاز بیشتری به دست آورید، بازی را دشوارتر کنیم! سلام ... آیا می دانید که امروز مفاهیم برنامه نویسی بیشتری را نیز یاد گرفتید؟ مانند تشخیص برخورد؟ حلقه بازی؟ و توابع؟

در روز سوم چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان