دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است
من اکنون یک جلسه هفتگی بعدازظهر ScratchJr را دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است برای پسرانم و دوستانشان آغاز کرده ام، از کودکان 4 تا 8 ساله. همه یک تبلت یا آی پد به همراه دارند و ما 45 دقیقه را صرف تولید محتوای کودکانه می کنیم. چیزی که این کار را برای من آسان میکند، تعداد درسهای عالی و وسایل کمک آموزشی موجود آنلاین است. وب سایت ScratchJr دارای 9 درس مقدماتی است که تمام اقداماتی را که می توانید در برنامه فرمان دهید را معرفی می کند. اینها بسیار قابل دستیابی هستند و به بچه ها این امکان را می دهند که بدانند هر بلوک چه کاری می تواند انجام دهد.
همچنین برخی گروه های درسی با هدف مدارس و برخی ارزیابی ها وجود دارد که همه آنها را می توان در خانه استفاده کرد.
وقتی محتوای رسمی را تمام کردید، فقط «درس های ScratchJr» را در جستجوی Google تایپ کنید و ایده ها و طرح های زیادی را که توسط کاربران و معلمان دیگر ایجاد شده اند، کشف کنید. همچنین کتاب هایی از پروژه های ScratchJr وجود دارد که ممکن است بتوانید آنها را از کتابخانه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است محلی خود امانت بگیرید.
با کمک به فرزندانمان برای شروع ساختن داستان های متحرک کوچک، به آنها کمک می کنیم اولین قدم را در یک سفر مهم بردارند که می تواند دنیایی از فرصت ها را برای آینده آنها باز کند. تا آنها بفهمند که قدرت کنترل فناوری خود را دارند. حضور فزاینده ای از فناوری در زندگی روزمره دانش آموزان مدارس ابتدایی، با افزایش تصاعدی اخیر به دلیل محدودیت های آموزش از راه دور در طول همه گیری COVID-19 وجود دارد.
درک اینکه چگونه سیستم آموزشی می تواند به کمک به دانش آموزان در توسعه مهارت های مورد نیاز برای مشاغل فنی کمک کند، بدون اینکه از تعهد خود برای ایجاد شرایطی که به آنها اجازه می دهد مهارت های عرضی را کسب کنند و آنها را قادر به اعمال شهروندی کامل کنند، کمک کند. دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است ادغام رباتیک آموزشی و فعالیتهای برنامهنویسی بلوک در محیطهای یادگیری مشارکتی، توسعه تفکر محاسباتی و سایر مهارتهای ICT و همچنین تفکر انتقادی، مهارتهای اجتماعی و حل مسئله را ارتقا میدهد.
این مقاله یک پیشنهاد نظری از یک دنباله آموزشی ایرانیان سایبر برای مقدمهای بر رباتیک آموزشی و برنامهنویسی با اسکرچ جونیور ارائه میکند. این مقاله از سه سناریو یادگیری تشکیل شده است که برای آموزش مدارس ابتدایی طراحی شدهاند. هدف اصلی آن ایجاد شرایطی است که به نفع توسعه تفکر محاسباتی در یک محیط یادگیری مشارکتی است. با افزایش پیچیدگی و درجه دشواری، همه کارها از یک مشکل مشترک ریشه میگیرند: چگونه میتوانیم الگوریتمی ایجاد کنیم که ربات/اسپرایت را برای رسیدن به یک موقعیت از پیش تعیینشده برنامهریزی کند؟
واژههای کلیدی: تفکر محاسباتی. دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است رباتیک آموزشی; اسکرچ جونیور؛ دبستان؛ یادگیری مشارکتی
1. معرفی
یکی از چالشهای پیش روی نظام آموزش ابتدایی، تعیین دانش و مهارتهایی است که دانشآموزان باید به آنها دست یابند زیرا در آیندهای که پیشبینی آن دشوار است، تحصیلات اجباری را به پایان میرسانند [1]. واقعیتی که ما در آن زندگی می کنیم، تحت تأثیر پیشرفت های تکنولوژیکی، دسترسی به مخازن وسیع اطلاعات، تغییرات آب و هوایی، جنبش های مهاجرتی و تنش های اجتماعی و سیاسی دائماً در حال تغییر است.
فرآیندهای آموزش و یادگیری با این تغییرات بیگانه نیستند و به طور قابل توجهی پیچیده تر می شوند [1]، همانطور که در تغییرات اعمال شده توسط وزارت آموزش پرتغال در پاسخ به محدودیت های اعمال شده توسط همه گیری COVID-19 مشاهده می شود [2]. علاوه بر این، نفوذ فزاینده دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است فناوریهای دیجیتال در سیستمهای آموزشی [1] و نحوه درک بومیان دیجیتال [3،4] نیاز به درک چگونگی ادغام فناوری در فرآیندهای آموزشی را تقویت میکند.
همکاری، حل مسئله، تفکر انتقادی، ارتباط، نوآوری و خلاقیت، مانند تفکر محاسباتی [7] مهارت های ضروری برای قرن 21 هستند [6]. اهمیت آماده سازی دانش آموزان برای حرفه های فناوری آینده به خوبی شناخته شده است [8]. مهم است که هم معلمان و هم دانش آموزان شایستگی های دیجیتالی خود را توسعه دهند [9،10،11]. با این حال، ایجاد شرایطی برای آنها برای کسب مهارت های عرضی که به آنها امکان می دهد شهروندی کامل را اعمال کنند نیز ضروری است [12]. در پاسخ به این موضوع، کشورهای بیشتری به طور رسمی برنامه نویسی را در برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است برنامه درسی مدرسه ادغام می کنند، زیرا به کسب و تعمیق مهارت های ریاضی، حل مسئله، مشارکت دانش آموزان در یادگیری، تشویق همکاری همتایان [13] و توسعه کمک می کند. تفکر محاسباتی [7].
Comments
Post a Comment