معرفی اسکرچ
با استفاده از بلوک های مختلف، sprite من این معرفی اسکرچ کار را انجام می دهد:صدایی بسازید که شبیه گاز گرفتن باشدگام روی 100 تنظیم شده استو ولوم روی 90% تنظیم شدهر بار که روی بلوک های بنفش کلیک می کنیم - صدا تکرار می شود.
بلوک های "رویدادها".
بلوک های رویداد برای Scratch اساسی هستند زیرا این امر به اسکریپت می گوید که اجرا شود. بلوک های رویداد به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:
همه چیز را شروع کنیدبلوک برای سایر تعاملات کاربررویدادها را با تغییر پسزمینه یا تغییر لباس آغاز کنید
پیامها را از یک اسپرایت پخش کنید و سپس یک اسپرایت دیگر با یک بلوک رویداد به آن پیام پاسخ دهد
با استفاده از بلوک رویدادهااولین بلوک معرفی اسکرچ حرکت پس از کلیک بر روی پرچم سبز فعال می شوداگر روی اسپرایت کلیک کنم، صدایی در می آیدبلوک های "فرمان".
اینها به شما امکان میدهند بلوکهای درون اسکریپتهای خود را کنترل کنید - وارد کردن شرطها، حلقهها، تکرارها و مکثها - کد شما را بسیار کارآمدتر میکند.
بلوک های فرمان به شما اجازه می دهد:
مکث اسکریپت
شرطی ها را اضافه کنید - آنها را دور مجموعه ای از بلوک ها بپیچید تا در صورت برآورده شدن یک شرط، اتفاقی بیفتد
حلقهها را اضافه کنید - مجموعهای از بلوکها را چند بار، برای همیشه یا تا زمانی که یک شرط برآورده شود، تکرار کنید
تمام حلقه ها را متوقف کنیدایجاد و استفاده از کلون
دو بلوک فرمان در پایین معرفی اسکرچ اطمینان حاصل ایرانیان سایبر می کنند که پس از پایان اسکریپت، 1 ثانیه منتظر می ماند و سپس روند را تکرار می کند.
"احساس" بلوک
اینها به شما امکان میدهند تشخیص دهید که در یک نقطه مشخص چه اتفاقی میافتد و باعث میشود که sprites یا پسزمینه شما مطابق با آن واکنش نشان دهند.
این بلوک ها به شما اجازه می دهند:تشخیص دهید که آیا موارد با یکدیگر تماس دارند یا در فاصله معینی از یکدیگر قرار دارند
از کاربر سوال بپرسیدتشخیص فشار کلید و کلیک ماوس زمان اجرای یک پروژه
به عنوان مثال، میتوانید معرفی اسکرچ از بلوکهای کنترلی در بازیها استفاده کنید تا بازیکن را با لمس یک جسم دیگر ببازید، یا تشخیص دهید که آیا اسپرایت به اندازهای سریع حرکت میکند که با اسپرایت دیگر برخورد کند.
در این مثال، بلوک سنجش را اضافه کردهایم که به این معنی است که هر بار که پسزمینه به «پسزمینه1» تغییر میکند، «دونات» اسپرایت میگوید «اسم تو چیست».
بلوک های "اپراتور".این بلوک ها به شما اجازه می دهند:یک مقدار را جمع، تفریق، ضرب و تقسیم بر مقدار دیگر کنید
بین دو عددی که تعریف می کنید یک عدد تصادفی انتخاب کنیدمشخص کنید که آیا دو مقدار کمتر، بزرگ یا مساوی با یکدیگر هستند یا خیر
بلوک های دیگر را به هم بپیوندید معرفی اسکرچ یا فقط با یک قسمت از مقدار یک بلوک کار کنیدمقادیر را گرد کنید و مشخص کنید که آیا نتیجه یک محاسبه باقی مانده است یا خیر
وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود، این کد برای همیشه معرفی اسکرچ بررسی می کند که آیا مقدار متغیر age از t بزرگ است یا خیرمقدار او 65 است. اگر مقدار از 65 بیشتر باشد، اسپرایت می گوید "شما می توانید بازنشسته شوید" - در غیر این صورت، هیچ اتفاقی نمی افتد.
Comments
Post a Comment