برنامه نویسی کودکان

 از آموزش کلاس های کدنویسی برای کودکان 8 تا 18 ساله، برنامه نویسی کودکان نکات و ترفندهایی را برای انتخاب زبانی که کودک باید با آن شروع کند، آموخته ایم. درباره 5 زبان برنامه نویسی پیشنهادی ما برای بچه ها بیشتر بخوانید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای دانش آموز شما بهترین است.

زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مبتنی بر بلوک

برای بچه های خردسال در گروه سنی 8 تا 11 سال، یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن ممکن است نقطه شروع خوبی نباشد. زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک در عوض راهی برای یادگیری کدنویسی اولیه و حل مسئله بدون نیاز به نگرانی در مورد نحو، مدیریت خطا و سایر مفاهیم برنامه نویسی پیچیده تر ارائه می دهند.

این زبان‌های برنامه‌نویسی بصری، رابط‌های کشیدن و رها کردن را ارائه می‌کنند که در آن دانش‌آموز شما می‌تواند برنامه خود را با استفاده از بلوک‌های ساختمانی به جای برنامه نویسی کودکان متن، شبیه به لگوها، جمع‌آوری کند. اغلب، این رابط ها حتی درست در مرورگر وب شما کار می کنند!

Scratch، Snap و Blockly همگی نمونه هایی از زبان های کدنویسی مبتنی بر بلوک هستند. در حالی که Blockly برای بزرگسالان و برنامه‌نویسی ابزارهای دنیای واقعی عالی است، ما Scratch و Snap را برای یادگیری بصری‌تر و جذاب‌تر به بچه‌ها توصیه می‌کنیم.

1. خراش

Scratch یک راه عالی برای کودکان 8 تا 11 ساله برای ایرانیان سایبرشروع کدنویسی است. در سال 2003 به عنوان یک پروژه منبع باز در MIT توسعه یافت. 17 سال بعد، Scratch هنوز یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک است و جامعه آنلاین آن همچنان در حال رشد است - هر مشکلی را که با آن مواجه می‌شوید به راحتی با آموزش‌های Scratch آنلاین یا یک جستجوی ساده در گوگل پاسخگو می‌شود.

یک بازی سرگرم کننده کد برنامه نویسی کودکان شده با بلوک ها و شخصیت های Scratch! بیشتر بخوانید: Scratch چیست: کدنویسی آسان برای کودکان 8-11

محبوبیت Scratch تا حد زیادی به دلیل این است که چگونه به بچه ها اجازه می دهد تا بازی های ویدیویی تعاملی، انیمیشن ها و داستان های خلاقانه با طیف گسترده ای از تصاویر پس زمینه و شخصیت ها ایجاد کنند. بچه‌ها می‌توانند مستقیماً به ایجاد پروژه‌های برنامه‌نویسی سرگرم‌کننده و جذاب بپردازند، در حالی که مهارت‌های زندگی مانند خلاقیت، داستان‌گویی و تفکر منطقی را نیز ایجاد می‌کنند!

یکی دیگر از مزایای Scratch این است که به راحتی در دسترس است. می توانید از آن در مرورگر وب خود استفاده کنید یا می توانید آن را در چندین دستگاه بارگیری کنید. این شامل Android (فقط تبلت)، macOS، Microsoft Windows و ChromeOS می‌شود. تنها برنامه نویسی کودکان محدودیت ها این است که به عنوان یک برنامه برای تلفن های هوشمند iPad یا iOS یا Android در دسترس نیست.

آن را امتحان کنید: نحوه ساخت یک بازی در ابتدا: گام به گام برای مبتدیان 8+

2. ضربه بزنید

اسنپ ​​یک نوع Scratch است که توسط UC Berkeley توسعه یافته است. این برنامه به گونه‌ای ساخته شده است که مفاهیم برنامه‌نویسی پیشرفته‌تری را در بر بگیرد، و بنابراین اگر Scratch خیلی ساده باشد، به عنوان یک مرحله میانی عالی عمل می‌کند، اما دانش‌آموز شما هنوز آماده پیشرفت فراتر برنامه نویسی کودکان از کدنویسی مبتنی بر بلوک نیست. علاوه بر این، برنامه‌های اسنپ را می‌توان به جاوا اسکریپت، پایتون و دیگر زبان‌های کدنویسی مبتنی بر متن تبدیل کرد که انتقال به این زبان‌ها را ساده‌تر می‌کند.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان