اپ اینونتور

 سلام App Inventor! خوانندگان جوان را اپ اینونتور با دنیای برنامه نویسی موبایل آشنا می کند. هیچ تجربه قبلی را فرض نمی کند. این کتاب با بیش از 30 پروژه خودت اختراع، با اپلیکیشن‌های اولیه شروع می‌کند و به تدریج مهارت‌هایی را که برای زنده کردن ایده‌های خود نیاز داریم، ایجاد می‌کند. ما گرافیک و صداها را برای شروع فوری شما ارائه کرده ایم. و یک ویژگی خاص Learning Points مثالی را که دنبال می‌کنید به مفاهیم محاسباتی مهمی که در هر زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنید متصل می‌کند.

App Inventor توسط MIT توسعه و نگهداری می شود.

درباره نویسنده

پائولا بیر و کارل سیمونز مربیان و اپ اینونتور نویسندگان حرفه ای هستند که بیشتر وقت خود را صرف آموزش معلمان جدید و آشنا کردن کودکان با برنامه نویسی می کنند. MIT App Inventor یک پلت فرم آنلاین است که برای آموزش مفاهیم تفکر محاسباتی از طریق توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه طراحی شده است. دانش‌آموزان با کشیدن و رها کردن اجزا به نمای طراحی و استفاده از زبان بلوک‌های بصری برای برنامه‌ریزی رفتار برنامه، برنامه‌ها را ایجاد می‌کنند. در این فصل، (1) تاریخچه توسعه MIT App Inventor، (2) اهداف پروژه پروژه و نحوه شکل دادن آنها به طراحی سیستم، و (3) فرآیندهایی که MIT برای توسعه پلتفرم استفاده می کند، بحث می کنیم. و چگونه آنها توسط ادبیات تفکر محاسباتی مطلع می شوند. نکات کلیدی شامل استفاده از مولفه ها به عنوان انتزاع، همسویی بلوک ها با مدل های ذهنی دانش آموز، و مزایای طراحی سریع و تکراری در یادگیری است.

معرفی

این گوشی هوشمند یک پیوند اطلاعاتی در عصر دیجیتال ایرانیان سایبرمروزی است، با دسترسی به عرضه تقریبا بی نهایت محتوا در وب، همراه با حسگرهای غنی و داده های شخصی. با این حال، مردم در استفاده از قدرت کامل این دستگاه های همه جا حاضر برای خود و جوامع خود مشکل دارند. اکثر کاربران گوشی های هوشمند بدون اینکه قادر به تولید آن باشند، فناوری را مصرف می کنند، حتی اگر مشکلات محلی اغلب با اپ اینونتور دستگاه های تلفن همراه قابل حل است. پس چگونه می توانند یاد بگیرند که از قابلیت های گوشی های هوشمند برای حل مشکلات دنیای واقعی و روزمره استفاده کنند؟ MIT App Inventor برای دموکراتیک کردن این فناوری طراحی شده است و به عنوان ابزاری برای یادگیری تفکر محاسباتی در زمینه‌های آموزشی مختلف استفاده می‌شود و به مردم آموزش می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی برای حل مشکلات جوامع خود بسازند.

MIT App Inventor یک پلت فرم توسعه آنلاین است که هر کسی می تواند از آن برای حل مشکلات دنیای واقعی استفاده کند. این یک ویرایشگر مبتنی بر وب "What you see is what you get" (WYSIWYG) برای ساخت برنامه های تلفن همراه با هدف قرار دادن سیستم عامل های Android و iOS ارائه می دهد. از یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک استفاده می کند که بر روی Google Blockly ساخته شده است (Fraser, 2013) و الهام گرفته از زبان هایی مانند StarLogo TNG (Begel & Klopfer, 2007) و Scratch (Resnick et al., 2009; Maloney, Resnick, Rusk, Silverman, و ایستموند، 2010)، به هر کسی اجازه می دهد تا یک برنامه تلفن همراه برای رفع نیاز بسازد. تا به امروز، 6.8 میلیون نفر در بیش از 190 کشور از App Inventor برای ساخت بیش از 24 میلیون اپ اینونتور برنامه استفاده کرده اند. ما رابط را به بیش از ده زبان ارائه می دهیم. مردم در سراسر جهان از App Inventor برای ارائه راه حل های تلفن همراه برای مشکلات واقعی در خانواده، جوامع و جهان استفاده می کنند. این پلتفرم همچنین برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت‌های خاص‌تر، مانند ساخت اپلیکیشن‌ها برای پاسخ‌دهنده‌های اضطراری/اولین (Jain et al., 2015) و روباتیک (Papadakis & Orfanakis، 2016) سازگار شده است.

در این فصل، اهداف MIT App Inventor و چگونگی تأثیر آنها بر طراحی و توسعه ما را شرح می‌دهیم - از آغاز این برنامه در Google در سال 2008، از طریق مهاجرت به MIT تا به امروز. ما در مورد ارزش آموزشی MIT App Inventor و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای آموزش و تشویق افراد در هر سنی به تفکر و عمل محاسباتی بحث می کنیم. ما همچنین سه برنامه کاربردی توسعه یافته توسط دانش آموزان در نقاط مختلف جهان برای حل مسائل واقعی در جوامع خود را شرح می دهیم. ما با بحث در مورد محدودیت ها و مزایای ابزارهایی مانند App Inventor و پیشنهاد مسیرهای جدید برای تحقیق به پایان می رسیم.

بررسی اجمالی مخترع برنامه MIT

رابط کاربری MIT App Inventor شامل دو ویرایشگر اصلی است: ویرایشگر طراحی و اپ اینونتور ویرایشگر بلوک. ویرایشگر طراحی یا طراح (نگاه کنید به شکل 3.1)، یک رابط کشیدن و رها کردن برای چیدمان عناصر رابط کاربری برنامه (UI) است. ویرایشگر بلوک‌ها (شکل 3.2 را ببینید) محیطی است که در آن مخترعان برنامه‌ها می‌توانند منطق برنامه‌های خود را با استفاده از بلوک‌های

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان