دستورات شرطی در اسکرچ
تکرار کنید تا بلوکهایی که در داخل این دستورات شرطی در اسکرچ بلوک نگهداری میشوند تا زمانی که عبارت Boolean مشخص شده درست باشد، حلقه میشوند، در این صورت کد زیر بلوک (در صورت وجود) اجرا میشود.
نمایش 1 تا 5 از 5 ورودی قبلی بعدی پروژهبرای درک مفهوم برنامه نویسی شرطی، یک پروژه کوچک خواهیم ساخت.
مشکل: شما نمرات امتحان نهایی خود را دریافت کرده اید و می خواهید با توجه به نمره های کسب شده در امتحان به خود نمره بدهید. سیستم درجه بندی در زیر آورده شده است:
نمایش دهید10 entriesSearch:نمره را نشان می دهد81-100 A61-80 ب41-60 درجه سانتیگراد33-40 D0-33 Eنمایش 1 تا 5 از 5 ورودی قبلی بعدی راه حل: ابتدا یک فلوچارت می سازیم و سپس به برنامه نویسی در اسکرچ می پردازیم.
درجه نمودار جریان
برای ذخیره علائم و درجه، به دو متغیر به دستورات شرطی در اسکرچ نامهای Marks و Grade نیاز داریم. از نمودار جریان می توانید مشاهده کنید که ما می خواهیم برنامه را تا زمانی که کاربر علامت های معتبر را وارد کند، یعنی بین 0 تا 100، اجرا کنیم. علامت های معتبر وارد کرده یا نه، به متغیر دیگری Flag نیاز داریم که یک Boolean است. هر سه متغیر باید در ابتدای اسکریپت مقداردهی اولیه شوند.
اسکریپت خراش برای این پروژه از Scratch Cat به عنوان sprite استفاده خواهیم کرد.برای نوشتن اسکریپت مراحل زیر را دنبال کنید:
اگر برای اولین بار با evive در حالت Scratch کار میکنید، یا قبلاً سفتافزار Arduino را آپلود کردهاید، ابتدا فیمور Scratch را آپلود کنید. شما می توانید روش انجام همین کار را در اینجا پیدا کنید.
mBlock را باز کنید؛ اگر از قبل باز دستورات شرطی در اسکرچ شده و روی یک پروژه کار می کنید، آن پروژه را ذخیره کنید. سپس بر روی New کلیک کنید.
لباس Scratch Cat برای جن را از کتابخانه Sprite وارد ایرانیان سایبرکنید.برای شروع اجرای اسکریپت یک بلوک کلاه را بکشید و رها کنید.سه متغیر ایجاد کنید:علائم: یک عدددرجه: یک حرفپرچم: یک بولینهمه متغیرها را مقداردهی اولیه کنید. (پرچم به صفر، یعنی False مقداردهی اولیه می شود)
همانطور که بحث شد، ما میخواهیم از کاربر بخواهیم تا علامتها را وارد کند تا زمانی که معتبر باشد. برای این منظور، تکرار تا بلوک () مفید است. متغیر Flag برای تعیین معتبر بودن یا نبودن علائم وارد شده استفاده می شود. در ابتدا، زمانی که هیچ ورودی وارد نمی شود، Flag باید صفر دستورات شرطی در اسکرچ باشد، یعنی false، زیرا کد داخل بلوک باید حداقل یک بار اجرا شود.
هنگامی که وارد حلقه شدیم، از کاربر میخواهیم که علامتها را وارد کرده و آن را در متغیر Marks ذخیره کند، مشابه آنچه در آموزش بلاکهای متغیر و اپراتور انجام شد.
حالا باید بررسی کنیم که علامت ها در چه محدوده ای هستند. بنابراین، ما از بلوک if دیگری و سایر بلوک های شرطی برای بررسی محدوده استفاده می کنیم. برای مثال، اجازه دهید بررسی کنیم که آیا علامتها کمتر از 33 هستند. با استفاده از بلوک عملگر () < () (کمتر از) میتوانیم درست یا نادرست بودن شرط را بررسی کنیم. اگر عبارت درست باشد، درجه را روی E قرار می دهیم، آن را به کاربر دستورات شرطی در اسکرچ اطلاع می دهیم و Flag را به یک، یعنی true تغییر می دهیم.
به همین ترتیب، مرحله 8 را برای سایر نمرات تکرار کنید.
در زیر اسکریپت کامل آمده است:برای اجرای اسکریپت روی پرچم سبز کلیک کنید.روی هشت ضلعی قرمز، در کنار پرچم سبز کلیک کنید تا اسکریپت متوقف شود. حلقه شرطی در خراش چیست؟ دستورات شرطی دارای شکاف هایی هستند که با نقاطی در دو طرف شکل می گیرند که به مقدار درست یا نادرست دستورات شرطی در اسکرچ ارزیابی می شوند و در صورت درست بودن عبارت اجرا می شوند. آنها در بلوک های برنامه نویسی کنترل ها یافت می شوند و برای جریان برنامه با بلوک های if، تکرار، برای همیشه و انتظار استفاده می شوند.
Comments
Post a Comment