برنامه اسکرچ برای گوشی
در اینجا نحوه برنامه اسکرچ برای گوشی عملکرد Thunkable آورده شده است
هنگام استفاده از Thunkable، سازندگان میتوانند با حرکت دادن ویژگیهای طراحی به نام «کامپوننتها» در اطراف صفحهنمایش شبیهسازیشده گوشی، رابط کاربری و نحوه ظاهر برنامههایشان را طراحی کنند. نمونههایی از اجزاء شامل دکمهها، جعبههای متن، تصاویر و گرافیک هستند. امکانات بی پایان هستند!
سازندگان Thunkable به جای تایپ دستورالعملهای کامپیوتری، بلوکها را میکشند تا برنامهریزی کنند که در هنگام تعامل کاربر با برنامه چه کاری باید انجام دهد.
برای مثال، زمانی که کاربر دکمهای را فشار میدهد، یک سازنده میتواند بلوکهای Thunkable را برای تغییر متن روی صفحه جابجا کند. اجرای کد پس از انجام یک عمل، «برنامهنویسی رویداد محور» نامیده میشود که یک مفهوم کلیدی در توسعه اپلیکیشن موبایل است.
اجرای کد پس از انجام یک برنامه اسکرچ برای گوشی عمل، «برنامهنویسی رویداد محور» نامیده میشود که یک مفهوم کلیدی در توسعه اپلیکیشن موبایل است.
نحوه ایجاد حساب های Thunkable برای دانش آموزان
شروع کار با Thunkable بسیار آسان است. این 100٪ رایگان است و فقط به یک حساب Google نیاز دارد. به این ویدیو که برای شما ساخته ایم نگاهی بیندازید تا نحوه ثبت نام در حساب کاربری را یاد بگیرید:
ویدیوی صفحه ورود به سیستم Thunkableاز صفحه ثبت نام Thunkable دیدن کنید.
اگر حساب جیمیل دارید، روی «ثبت نام با Google» کلیک کنید. همچنین می توانید با Apple ID یا هر نوع آدرس ایمیل دیگری ثبت نام کنید. اگر با یک آدرس ایمیل ثبت نام می کنید، باید روی پیوند ثبت نام ارسال شده به آن آدرس کلیک کنید.
3. هنگامی که Thunkable ازبرنامه اسکرچ برای گوشی شما می پرسد که چه نوع کاربری هستید، بگویید که «دانش آموزی هستید که می خواهد یادگیری شما را تقویت کند».
4. روی "شروع ایرانیان سایبرساخت" کلیک کنید
برنامه خود را "riddleApp" صدا بزنید و روی "ایجاد" کلیک کنیدروی فلش کوچک سمت چپ کلیک کنید تا نوار کناری Tutorials جمع شودبازی سرگرم کننده مبتدی برای بچه ها: ایجاد یک برنامه معما
اکنون که یک حساب Thunkable برای استفاده فرزند خود ایجاد کرده اید، ما قصد داریم یک برنامه معما بسیار ساده ایجاد کنیم. در حالی که این برنامه Fruit Ninja بعدی نیست، اولین قدم شما برای توسعه اپلیکیشن موبایل است! این برنامه دارای دو دکمه است که هر دکمه نشان دهنده یک معما است. هنگامی که کاربر یکی از دکمه ها را فشار می دهد، سوال یک معما ظاهر می شود. بعد از چند ثانیه جواب معما برنامه اسکرچ برای گوشی ظاهر می شود!
معما در ذهن ندارید؟ این لیست از معماهای کودکانه را بررسی کنید!آموزش Thunkable: نحوه طراحی رابط کاربری برای یک بازی موبایل
قبل از اینکه فرزندتان شروع به کدنویسی کند، باید ظاهر برنامه خود را طراحی کند. برنامه باید در "نمای طراح" طراحی شود:
در وسط نمای طراح یک صفحه برنامه اسکرچ برای گوشی گوشی شبیه سازی شده است. وقتی فرزندتان شروع به کار کرد، برنامه چیزی روی صفحه نخواهد داشت. فرزند شما میتواند با کشیدن یک مؤلفه از منوی «افزودن اجزا» روی صفحه، مؤلفهها را اضافه کند.
فرزندتان را تشویق کنید تا در منوی «افزودن اجزا» حرکت کند و بسیاری از مؤلفههای جالب مانند تشخیصدهنده تصویر، ژیروسکوپ، نقشه و موارد دیگر را بیابد. همانطور که کودک شما تجربه بیشتری با Thunkable به دست می آورد، می تواند با این مولفه ها آزمایش کند. ما از برخی از این مؤلفه ها در دوره های پیشرفته تر Thunkable استفاده می کنیم.
مرحله 1: بیایید اولین مؤلفه خود را به برنامه خود برنامه اسکرچ برای گوشی اضافه کنیم. ابتدا از فرزندتان بخواهید یک «برچسب» را روی صفحه بکشد. برچسب یک جزء رابط کاربری است که متن را نمایش می دهد.
Comments
Post a Comment