دانلود کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان
مونته سوری در ابتدا با کودکان محروم سر و کار دانلود کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان داشت و نیاز آنها را به خرد فکری تشخیص داد. او داده های حسی را روی آنها جمع کرد - بازی ها، دستگاه ها، چیزها، تجربه. او آنها را از هر چیز فانتزی دور کرد. نمیدانم کلمهی حرام، حفظ را به زبان میآورد یا نه، اما مطمئناً به شاگردانش چیزهای زیادی برای یادآوری میداد.
ساخت خلاقانه مونته سوری بر اساس داده های حسی است، اما همچنین از مواد ذهنی ساخته شده است. ما فقط دنیای اطراف خود را تجربه نمی کنیم. ما همچنین دانش خود را تجربه می کنیم - تاریخ ها، چهره ها و شعر. اختراع زمانی اتفاق میافتد که دادهها را از دو صفحه غیرمرتبط ذهن خود به هم متصل کنیم. برای انجام این کار باید به یاد آوردن عادت کنیم. چرا لئوناردو، نیوتن و فرانکلین اینقدر باهوش بودند؟ همه آنها اشتهای هولناکی برای دانش داشتند، اما عادت شگفت انگیزی نیز در حفظ دانش داشتند. آنها زمینه های عظیمی از واقعیت های به خاطر سپردن را برای ارتباط و گسترش ایده ها داشتند.
اکنون حافظه در معرض تهدید جدیدی قرار گرفته است. کامپیوترها حافظه را از ذهن ما جدا می کنند. بچه ها زمانی جغرافیا را حفظ می کردند. اکنون رایانهها فوراً به آنها میگویند دانلود کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان که سنت آگوستین یا پیر را کجا باید پیدا کرد. حالا واژهپردازها به یاد میآورند که چگونه برای ما املا کنند. زمانی می دانستیم که چگونه اعداد را به خاطر بسپاریم، در حالی که در ذهن خود حسابی را انجام می دادیم. حالا چرا باید اعداد، کلمات یا هر چیز دیگری را به خاطر بسپاریم؟ تأثیر آن در مدارس ما محسوس است. دانشآموزان باهوش عادتهایی را که حافظه را پشتیبانی میکنند از دست میدهند. آنها بیشتر و بیشتر در ایجاد ارتباطاتی که درک را تشکیل می دهند، مشکل دارند.
حفظ کردن کار دشواری است تا زمانی که عادت به تداعی -- شناخت را در خود ایجاد کنیم. به همین دلیل است که وقتی دانش آموزان از من می پرسند "آیا در این دوره باید فرمول ها را به خاطر بسپارم؟ آیا باید تاریخ ها را به خاطر بسپارم؟" لبخند می زنم و می گویم: "اوه بله، در واقع، شما این کار را خواهید کرد."
شاید جدیترین آسیب رایانههای جدید تجسم فضایی باشد: ما ایرانیان سایبرقوانین پرسپکتیو، هندسه و نمودارهای ریاضی را در رایانههای خود ایجاد کردهایم. کاری که زمانی در ذهن خود انجام می دادیم، اکنون رایانه ها برای ما انجام می دهند. آنها به سادگی نتیجه را روی یک صفحه دو بعدی به ما تحویل می دهند. تصاویر تلویزیونی و رایانه ای امروزی به ما اجازه می دهند به فضا بیفتیم. چرخ می زنیم و سه بعدی می چرخیم و شیئی را می بینیم که دانلود کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان انگار درویشی دیوانه هستیم که بالای آن، زیر آن، دور آن می چرخد. چهل سال پیش نمی توانستیم آن نمایشگرها را در خواب ببینیم. اکنون ما منطق ریاضی پشت هندسه و پرسپکتیو را در ماشین های خود ساخته ایم. زمانی از پیش نویس برای تبدیل تصاویر در ذهن خود به تصاویر روی کاغذ استفاده کردیم. اکنون تصویر را روی صفحه کامپیوتر می سازیم بدون اینکه ابتدا آن را در ذهن خود ببینیم.
هشتصد سال پیش، سنگتراشهای قرون وسطایی کلیساهای گوتیک را بدون نقشههای کاری ساختند. آنها بینایی ذهنی را بدون کاغذ لمسی به ساختاری باشکوه تبدیل کردند. سپس، در سال 1525، آلبرشت دورر نشان داد که چگونه می توان از قوانین جدید پرسپکتیو ایتالیایی برای ایجاد تصاویر مکانیکی استفاده کرد. از آن زمان به بعد، ما نقشههای مکانیکی، دوربینهای مبهم، عکاسی، تلویزیون را پشت سر گذاشتهایم و در نهایت به دنیایی رسیدیم که در آن هر نوع طراحی با کمک کامپیوتر انجام میشود. طراحان امروزی نیاز به ساخت ذهنی بسیار کمی دارند. در عوض آنها تصاویر تمام شده را روی صفحه نمایش دو بعدی فراخوانی می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، سود آنقدر زیاد است که ما یک بار دیگر فراموش می کنیم هزینه را بشماریم.
فکر خلاق یعنی ساختن در ذهن ما. رشته های منطق را برپا می کنیم و تصاویر شاعرانه را قاب می کنیم. خاطرات را غربال و مرتب می کنیم. ما هر نوع رابطه ای را بین اشیا دانلود کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان یا اشکال یا کمیت ها ایجاد می کنیم. کامپیوتر تنها بخش کوچکی از همه اینها را بر عهده گرفته است. برای هزاران سال، ما بسیار بیشتر از طراحی پیش نویس در چشم ذهن خود انجام داده ایم. نسلهایی که هرگز عادت تجسم کردن را در خود ایجاد نکردهاند چه خواهد شد - برای دانشجویان ریاضی که هرگز نمودارهایی را در ذهن خود ایجاد نکردهاند، برای دانشجویان پزشکی که آناتومی درشت را روی صفحهنمایش رایانه دو بعدی یاد گرفتهاند. کامپیوتر، در یک کلام، ما را مکیده تا بچه را با آب حمام بیرون بیاوریم.
کامپیوترها و تمام کارهایی که برای ما انجام می دهند! آنها اینجا هستند تا بمانند و خدا را به خاطر آنها شکر کنید! اما در دوران نزدیک به آنها، آموزش با بی نظمی روبرو می شود. تفکر ما در حال دور شدن از مدلهای مفهومی قدیمی مدارس ما است. و این شکاف گسترده تر خواهد شد. برای رسانه های الکترونیکی جدید یک خلاء بزرگ باقی می ماند که ما هنوز متوجه نشده ایم که چگونه آن را پر کنیم.
بیست و پنج سال پیش با چهار همکار در یک کافه در فضای کتاب آموزش کامپیوتر به کودکان باز نشستیم. ما با صدای بلند فکر میکردیم که آیا باید به دانشآموزان اجازه دهیم از ماشینحساب جیبی هنگام امتحان استفاده کنند یا نه. آنها چگونه یاد می گیرند که از قوانین اسلاید خود استفاده کنند!
Comments
Post a Comment