معرفی اسکرچ

 Scratch از جمله فیلمنامه، صحنه و جن را نشان معرفی اسکرچ دادم. من مقداری واژگان فنی را با دانش‌آموزان به اشتراک گذاشتم و آنها را تشویق کردم که در طول درس از زبان استفاده کنند، به‌ویژه زمانی که کار تکمیل‌شده را به همسالان نشان می‌دهند.

جلسه عمومی بخشی ضروری از این درس بود زیرا به من امکان داد تا یادگیری دانش آموزان را ارزیابی کنم و همچنین به دانش آموزان فرصت ارزیابی همتا را داد. همه دانش آموزان قصد یادگیری خاصی را داشتند. ارزشیابی دانش آموز در طول جلسه عمومی و در طول جلسه عمومی برای من به عنوان معلم برای برنامه ریزی درسی بیشتر ضروری بود.

هدف یادگیری خاص:من می توانم شروع به استفاده از اسپرایت و استیج برای ایجاد یک صحنه داستان کوتاه کنم معیارهای موفقیت مرتبط:من می توانم یک اسپرایت را با استفاده از یک اسکریپت کنترل کنممن می توانم مرحله تکمیلی را آپلود کنم

درس دو به همان روش درس اول شروع شد و دانش‌آموزان فوراً هیجان‌زده شدند تا یاد بگیرند که ما به Scratch ادامه خواهیم داد. من به طور خلاصه ویژگی‌های کلیدی Scratch را مرور کردم و به دانش‌آموزان دستور دادم که از مهارت‌های جدید خود برای ایجاد یک صحنه داستان کوتاه استفاده کنند. من تصمیم گرفتم به یادگیرندگان اجازه دهم تا با توجه به علایق مختلف در هر گروه، مشخصات داستانی خود را انتخاب کنند. معرفی اسکرچ همچنین فکر می‌کردم که این می‌تواند دید کلی بهتری از دانش فردی دانش‌آموزان در مورد Scratch ارائه دهد. با این حال، من صحنه داستان خودم را نشان دادم و به دانش‌آموزان فرصت دادم تا درباره ایده‌ها در میان همسالانم بحث کنند.

جلسه عمومی کلید درس دو بود. اکثر دانش آموزان شروع به ایجاد یک صحنه داستانی خوب کرده بودند، و بنابراین ارزیابی کار همتایان برای دانش آموزان مفید و الهام بخش بود. فراگیران هم در ارائه و هم در دریافت بازخورد مشغول بودند. اگرچه در برخی از زمینه‌های برنامه درسی ملی بحث‌برانگیز بود، اما من دانش‌آموزان را تشویق کردم تا بر روی ایده‌های یکدیگر همکاری کنند تا در صحنه داستان Scratch خودشان در طول جلسه عمومی ایرانیان سایبراستفاده کنند. همه دانش آموزان در درس دو معیارهای درس خاصی را داشتند.

درس 3اهداف یادگیری خاص من می توانم از صدا در صحنه داستان کوتاه خود استفاده کنممعیارهای موفقیت مرتبط:من می توانم صدای مناسب را برای تکمیل صحنه داستان کوتاه Scratch خود انتخاب کنم

با توجه به سرعتی که دانش آموزان استفاده از اسکرچ را آموخته بودند، تصمیم گرفتم درس آخر را روی صدا متمرکز کنم. برخی از دانش آموزان در درس دوم شروع به پرس و جو در مورد فایل های صوتی کرده بودند. خوشبختانه این مدرسه مجهز به تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که امکان یک میکروفون برای هر دانش آموز را فراهم می کرد. ممکن است همیشه اینطور نباشد، و بنابراین صدا ممکن است یک معرفی اسکرچ ویژگی باشد که در طی یک دوره آموزشی یکپارچه می شود تا امکان اشتراک گذاری میکروفون ها را فراهم کند. من درس را با نشان دادن نحوه ضبط و آپلود یک فایل صوتی در اسکرچ به کل گروه شروع کردم. دانش آموزان به راحتی این را درک کردند. سپس فایل صوتی را در یک صحنه داستان نمونه قرار دادم و اهمیت درج فایل صوتی را در فیلمنامه نشان دادم. بخش اعظم هر دو گروه کانونی تا پایان این درس یک صحنه کوتاه شامل مقداری صدا را تکمیل کرده بودند.

جلسه عمومی نهایی برای نمایش و بیان صحنه های داستان استفاده شد. دانش‌آموزان با در نظر گرفتن کار همتایان در اطراف مجموعه ICT حرکت کردند. سپس برنامه Scratch را به عنوان یک کلاس کامل ارزیابی کردیم و جنبه های مثبت و منفی آن را بیان کردیم.

توصیه هایی از تجربه اگرچه، در ابتدا، تصمیم گرفتم به دانش‌آموزان آزادی و انعطاف‌پذیری را برای ایجاد تم صحنه دلخواه خود بدهم، احساس می‌کنم با توجه به زمان بیشتر، فراهم کردن شرایط سازماندهی‌شده‌تری برای دانش‌آموزان مفید است. rt به پروژه. با برنامه ریزی برای شروع، میانه و پایان یک صحنه با استفاده از یک الگوی برنامه ریزی ارائه شده، دانش آموزان ممکن است قطعه کار با کیفیت بهتری تولید کنند، و علاوه بر این ممکن است به یادگیرندگان کم توان ساختار بیشتری بدهد. با این حال، اختصاص یک درس کامل به برنامه ریزی، به معرفی اسکرچ ویژه برای دانش آموزان جوان تر یا کم توان بسیار مهم است. علاوه بر ارائه یک الگوی برنامه ریزی، ممکن است ترجیح داده شود که موضوعات داستانی که در حال حاضر در حوزه دیگری از برنامه درسی تدریس می شود، پیشنهاد شود. مصری ها یا رودخانه ها

من در نظر گرفتم که در طول این پروژه کوتاه به دانش‌آموزان اجازه کار با شرکا را بدهم، و اگرچه این گروه متمرکز شامل اکثر دانشجویان با سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات بود، چند دانش‌آموز بودند که بلافاصله همه مفاهیم را درک نکردند. به نظر من، مشارکت این دانش‌آموزان مانع یادگیری آن‌ها می‌شد، زیرا در نهایت توانستند اسکرچ به طور مستقل یک کار برنامه‌نویسی کامپیوتری تولید کنند. علاوه بر این، زمان اختصاص داده شده برای ارزیابی کار همتایان در پایان هر درس برای دانش‌آموزان کم‌توان بسیار ارزشمند

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان