آموزش کدنویسی پایتون

 ماژول های پایتوناستثناهای پایتون یک استثنا را آموزش کدنویسی پایتون می توان به عنوان یک شرایط غیر معمول در یک برنامه تعریف کرد که منجر به وقفه در جریان برنامه می شود.

هر زمان که استثنا رخ دهد، برنامه اجرا را متوقف می کند و در نتیجه کد بعدی اجرا نمی شود. بنابراین، یک استثنا خطاهای زمان اجرا هستند که قادر به رسیدگی به اسکریپت پایتون نیستند. یک استثنا یک شی پایتون است که نشان دهنده یک خطا است.

استثناهای پایتونپایتون CSV

csv مخفف "مقادیر جدا شده با کاما" است که به عنوان یک فرمت فایل ساده تعریف می شود که از ساختار خاصی برای مرتب کردن داده های جدولی استفاده می کند. داده‌های جدولی مانند صفحه‌گسترده یا پایگاه داده را در متن ساده ذخیره می‌کند و فرمت مشترکی برای تبادل داده دارد. یک فایل csv در آموزش کدنویسی پایتون صفحه اکسل باز می شود و داده های سطرها و ستون ها فرمت استاندارد را تعیین می کنند. برای یادگیری جزئیات ماژول CSV به آموزش زیر مراجعه کنید.

فایل CSV خواندنی پایتونفایل CSV رایت پایتونارسال نامه توسط پایتون

می‌توانیم با استفاده از اسکریپت پایتون، نامه‌ای ارسال یا بخوانیم. ماژول های کتابخانه استاندارد پایتون برای مدیریت پروتکل های مختلف مانند PoP3 و IMAP مفید هستند. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه یک ایمیل با سرویس ایمیل محبوب SMTP از یک اسکریپت پایتون ارسال کنیم.ارسال ایمیل توسط پایتونروش های جادویی پایتون

متد جادویی پایتون به عنوان روش خاصی تعریف می شود که "جادو" را به یک کلاس اضافه می کند. با زیرخط های دوتایی شروع و به پایان می رسد، به عنوان مثال

کلاس های داخلی بسیاری از متدهای جادویی را تعریف می کنند. تابع dir() می تواند برای مشاهده تعداد متدهای جادویی که توسط یک کلاس به ارث برده شده است استفاده شود. آموزش کدنویسی پایتون در نام متد دو پیشوند و پسوند زیرخط دارد.

روش های جادویی پایتونمفاهیم اوپس پایتونهمه چیز در پایتون به عنوان یک شی در نظر گرفته می شود ایرانیان سایبره شامل مقادیر صحیح، شناورها، توابع، کلاس ها و هیچ کدام است. جدای از آن، پایتون از تمام مفاهیم جهت دار پشتیبانی می کند. در زیر معرفی مختصری از مفاهیم اوپس پایتون آورده شده است.

کلاس ها و اشیاء - کلاس های پایتون طرح اولیه شی هستند. یک شی مجموعه ای از داده ها و روش هایی است که بر روی داده ها عمل می کند.وراثت - وراثت تکنیکی است که در آن یک کلاس ویژگی های کلاس های دیگر را به ارث می برد.

سازنده - پایتون یک متد خاص __init__() ارائه می دهد که به عنوان سازنده شناخته می شود. این متد به طور خودکار هنگامی که یک شیء نمونه سازی می شود فراخوانی می شود.

Data Member - متغیری که داده های مرتبط با آموزش کدنویسی پایتون یک کلاس و اشیاء آن را نگه می دارد.

برای مطالعه جزئیات مفهوم اوپس، به منابع زیر مراجعه کنید.مفاهیم اوپس پایتونشیء و کلاس های پایتونسازنده پایتونوراثت پایتونچند شکلی پایتونموضوعات پیشرفته پایتون

پایتون شامل بسیاری از مفاهیم پیشرفته و مفید است که به برنامه نویس کمک می کند تا وظایف پیچیده را حل کند. این مفاهیم در زیر آورده شده است.

Python Iterator

یک تکرار کننده به سادگی یک شی است که می توان روی آن تکرار کرد. هر بار یک شی را برمی گرداند. می توان آن را با استفاده از دو روش خاص __iter__() و __next__() پیاده سازی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکرار کننده ها، به آموزش Python Iterators ما مراجعه کنید.مولدهای پایتونGenerator ها ساده ترین راه برای ایجاد Iterators هستند. برای کدنویسی پایتون کسب اطلاعات بیشتر در مورد، از آموزش مولد پایتون ما دیدن کنید.

Comments

Popular posts from this blog

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

برنامه نویسی کودکان

برنامه نویسی کودکان