کدنویسی اسکرچ چیست

 برای درک جزئیات نحوه دانلود و کدنویسی اسکرچ چیست  دسترسی Scratch در ویندوز به این وبلاگ مراجعه کنیدمقدمه ای بر رابط اسکرچ

رابط کاربری Scratch ناحیه ای روی صفحه نمایش شما است که حاوی برنامه Scratch است. صفحه به چندین بخش یا "پنجره" تقسیم می‌شود که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند، مانند انتخاب بلوک‌ها برای کدنویسی، کدگذاری و مشاهده کد شما در عمل.

شرایط مربوط به رابط اسکرچ1. جن و پس زمینه

اسپرایت ها و پس زمینه ها دو نوع تصویر گرافیکی هستند که در طراحی بازی های ویدیویی استفاده می شوند. Scratch شامل کتابخانه‌ای از جن و پس‌زمینه‌های از پیش ساخته شده برای انتخاب کاربران است. همچنین می توانید گرافیک های خود را در اسکرچ یا با کمک یک ویرایشگر گرافیکی شخص ثالث ایجاد کنید.

پس زمینه: پس زمینه به تنظیم صحنه برای کدنویسی اسکرچ چیست بازی شما کمک می کند. آنها معمولاً تصاویر ثابتی هستند که کل صفحه یا منطقه بازی را پر می کنند. برای مشاهده لیستی از پس زمینه های از پیش ساخته شده، روی نماد آن کلیک کنیدشبیه یک عکس در گوشه پایین سمت راست است. برای انتخاب یک تصویر پس زمینه، روی آن کلیک کنید.

Sprites: Sprites اشیایی هستند که در بالای پس زمینه ظاهر می شوند. آن‌ها می‌توانند شخصیت‌های قابل بازی یا غیرقابل بازی، دشمنان یا موانع، قدرت‌بخش‌ها یا سایر اشیاء تعاملی باشند. برای انتخاب یک جن از پیش ساخته، روی نماد گربه در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید تا لیستی از جن از پیش ساخته شده را ببینید. سپس، یک sprite را برای استفاده انتخاب کنید. در گوشه سمت چپ بالا، تمام اسپرایت های پروژه شما در زیر ناحیه بازی فهرست شده اند. برای حذف یک sprite روی نماد حذف که توسط یک سطل زباله نشان داده شده است، کلیک کنید

2. بیت مپ و تصاویر برداریScratch به شما امکان می دهد بازی های دو بعدی ایرانیان سایبربسازید. بیت مپ و تصاویر برداری دو نوع گرافیک دو بعدی هستند که می توان ایجاد کرد.

پیکسل ها: پیکسل ها برای ایجاد تصاویر بیت مپ استفاده می شوند. گرافیک های بیت مپ معمولاً استفاده نمی شوند زیرا معمولاً یک اندازه هستند. تصاویر شطرنجی هنگام بزرگ شدن می توانند پیکسلی یا مبهم شوند. Scratch از فرمت های فایل بیت مپ JPEG/JPG، GIF و PNG پشتیبانی می کند. گرافیک شطرنجی را می توان با Paint در ویندوز، ویرایشگر Scratch sprite یا Preview در Mac ایجاد کرد. ممکن است کدنویسی اسکرچ چیست یک ویرایشگر تصویر قدرتمندتر مانند فتوشاپ یا GIMP که جایگزین رایگان فتوشاپ است را ترجیح دهید.

وکتورها: گرافیک های برداری، برخلاف تصاویر شطرنجی، از پیکسل تشکیل نشده اند. آنها از نقاط داده ای به نام بردار تشکیل شده اند که برای تشکیل خطوط و اشکال به هم متصل می شوند. آنها محبوب ترین گرافیک های Scratch هستند. قالب‌های تصویر گرافیکی مقیاس‌پذیر (svg.) توسط Scratch پشتیبانی می‌شوند. Adobe Illustrator یا Inkscape، یک جایگزین رایگان برای Illustrator، می تواند برای ایجاد گرافیک برداری استفاده شود.

3. گرافیک جدید در اسکرچ

نشانگر ماوس را روی نمادی که شبیه یک عکس برای پس‌زمینه است یا نمادی که شبیه یک گربه برای اسپرایت است قرار دهید تا با استفاده از ویرایشگر گرافیکی داخلی یک پس‌زمینه یا اسپرایت جدید ایجاد کنید. سپس، برای باز کردن ویرایشگر گرافیکی داخلی، روی نمادی که شبیه یک قلم مو کدنویسی اسکرچ چیست است کلیک کنید.

برای وارد کردن یک تصویر گرافیکی خارجی، روی نمادی که به نظر می‌رسد یک تری با فلش رو به بالا روی آن است، کلیک کنید. سپس، روی Open کلیک کنید و یک تصویر JPEG/JPG، GIF، PNG یا SVG را انتخاب کنید.

4. ابزار قلم مو در اسکرچ

ابزار paintbrush برای کشیدن آزاد اشیا استفاده می شود. برای استفاده از ابزار قلم مو، روی نماد قلم مو در نوار ابزار سمت چپ قسمت طراحی در وسط کلیک کنید. با استفاده از ابزار قلم مو با کلیک کردن و کشیدن به صورت دستی رسم کنید.

این شکل های برداری کدنویسی اسکرچ را تولید می کند.5. Shape Tool in Scratch

Comments

Popular posts from this blog

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

برنامه نویسی کودکان

برنامه نویسی کودکان