دستورات برنامه اسکرچ

 سپس مطمئن شوید که گزینه وسط مانند تصویر دستورات برنامه اسکرچ زیر انتخاب شده است. با این کار، سبک چرخش اسپرایت از «در اطراف» به «چپ/راست» تغییر می‌کند.

دکمه جهت چپ/راست برای حرکت Scratch sprite شماروی تنظیم در وسط، «چپ/راست» کلیک کنید تا مطمئن شوید که اسپرایت برمی‌گردد.هنگامی که روی دکمه نشان داده شده در اینجا کلیک کردید، باید ببینید که اسپرایت خود را در جهت درست برمی‌گرداند.

بعدی: حرکت پیشرفته تر

Movement اساس تقریباً هر بازی در Scratch است. اکنون که یک شخصیت قابل کنترل دارید، می توانید هر چیزی را که می خواهید ایجاد کنید!

با این حال، ممکن است متوجه شوید که نحوه دستورات برنامه اسکرچ حرکت شخصیت ما کمی بد به نظر می رسد. نوع جن در ابتدا لکنت زبان دارد و لحظه ای طول می کشد تا به سرعت در هر جهتی حرکت کند. علاوه بر این، ما نمی توانیم مورب حرکت کنیم! ما فقط به چهار جهت اصلی محدود شده ایم.

خوشبختانه، روشی برای حرکت اسپرایت شما وجود دارد که همه این مشکلات را حل می کند. این پیشرفته تر است، بنابراین در مقاله ای جداگانه به آن پرداختیم. اکنون که متوجه شدید که حرکت ساده چگونه کار می کند، مقاله ما را در مورد نحوه انجام حرکت Sprite به آرامی بررسی کنید تا با این روش پیشرفته تر آشنا شوید.

اگر با این سبک حرکتی ساده موافق هستید، می توانید به ایرانیان سایبرطور جایگزین:آموزش نحوه ساخت یک بازی خراش را برای ساختن بازی خود پیرامون پروژه ای که شروع کرده اید در اینجا بررسی کنید.

با آموزش نحوه ساخت یک پرش Scratch Sprite ما انواع دستورات برنامه اسکرچ بیشتری از حرکات را کاوش کنید.آموزش های گام به گام پروژه Scratch را در وبلاگ ما بیابید.

Keep Learning: کلاس های Scratch Coding برای کودکانمربی برنامه نویسی Juni در حال آموزش کد نویسی اسکرچ.یک مربی Juni Scratch را به دانش آموزی آموزش می دهد.

برای یادگیری ساختار یافته Scratch، Juni Learning دوره های برنامه نویسی Scratch مبتنی بر پروژه را برای کودکان 8 تا 11 ساله ارائه می دهد تا با کدنویسی شروع کنند. برنامه درسی اسکرچ ما دانش آموزان را با تسلط کامل بر محیط اسکرچ آماده می کند و آنها را برای پیشرفت در کدنویسی با زبان های پیشرفته تر و مبتنی بر متن مانند پایتون آماده می کند.

Game Superstar (دوره Scratch Level 1: مبانی علوم کامپیوتر را معرفی می کند و به دانش آموزان می آموزد که چگونه بازی های Scratch خود را بسازند و طراحی کنند.

Game Master (دوره Scratch Level 2: مفاهیم پیچیده تری مانند حلقه های تو در تو، شرطی های پیچیده، شبیه سازی و موارد دیگر را در آمادگی برای یادگیری زبان دستورات برنامه اسکرچ های کدنویسی پیشرفته تر پوشش می دهد. Scratch یک پلتفرم برنامه نویسی است که به ما امکان می دهد بازی، انیمیشن و داستان بسازیم. زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک Scratch به شما امکان می دهد هر نوع پروژه ای را ایجاد کنید.

این پلتفرمی برای یادگیری کدنویسی است، اما اگر چیزی پیچیده را به تصویر می‌کشید، در مورد Scratch در اشتباه هستید.Scratch رابط نسبتاً ساده ای دارد و کدنویسی با قرار دادن کدها در داخل بلوک های رنگارنگ آسان تر می شود.کد نویسی خراش

هنگامی که این بلوک ها برای کد یک پروژه ترکیب می شوند، یک اسکریپت را تشکیل می دهند. در این وبلاگ، نحوه اجرای یک اسکریپت در اسکرچ را توضیح خواهم داد.

اجازه دهید ابتدا با ایجاد یک پروژه شروع کنیم!فهرست دستورات اسکرچ مطالبنحوه اجرای اسکریپت در اسکرچشروع یک پروژهکشیدن بلوک های کداجرای کدنحوه اجرای اسکریپت در اسکرچاگر قبلاً در Scratch ثبت نام نکرده اید ابتدا یک حساب کاربری با جزئیات خود مانند ایمیل و رمز عبور ایجاد کنید.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان