چگونه در اسکرچ بازی را ذخیره کنیم

 اما پس از آن، مانع بعدی وجود دارد  چگونه در اسکرچ بازی را ذخیره کنیم - اینکه بچه ها واقعاً باور کنند که می توانند کدنویسان خوبی شوند! آنها درک می کنند که کدنویسی چه کاری می تواند انجام دهد، و از آنها الهام گرفته شده است که شروع کنند، اما به زودی خود را در صفحه ای پر از فضای سفید می بینند و همه چیز به شدت متوقف می شود.

اینجاست که کدنویسی بصری ممکن است به شما کمک کند. بالاخره دیدن یعنی باور کردن، درست است؟کدگذاری تصویری چیست؟

کدنویسی بصری توانایی کدنویسی گرافیکی یا "بصری" را معمولاً از طریق استفاده از بلوک ها و فرآیندهای کشیدن و رها کردن به جای انجام این کار از طریق متن ارائه می دهد.

نمونه بلوک کد اسکرچ برای بازی پنگ با برنامه نویسی بصری، بچه ها می توانند به راحتی پیوند بین بلوک کدی که قرار می دهند و عملکردی که تولید می کند را ببینند. آنها دیگر غرق در کاری نیستند که به نظر غیرممکن می رسد و در عوض درگیر تصاویر سرگرم کننده ای هستند که در چگونه در اسکرچ بازی را ذخیره کنیم نوک انگشتانشان نشسته است.

معرفی Scratch با توجه به همه اینها، Scratch یک پلتفرم برای ساخت بازی است، اما همچنین ابزاری برای بچه ها است تا ایده ها را با کد زنده کنند. مهمتر از آن، این یکی از محبوب ترین گزینه های برنامه نویسی بصری یا «کد نویسی مبتنی بر بلوک» و یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است.

با کدنویسی Scratch، بچه‌ها یاد می‌گیرند که کد و هنر را با هم ترکیب کنند و شروع به درک این موضوع می‌کنند که اگر بتوانند آن را رویاپردازی کنند، فقط با کمی تمرین می‌توانند یک واقعیت ملموس ایجاد کنند!

به خراش بلوک کد با گربه اسپرایت خوش آمدیدباز هم، ایرانیان سایبرقدرت در بلوک‌ها یافت می‌شود، اما قبل از اینکه بیش از حد وارد جزئیات شویم، اجازه دهید Scratch Sprite را بررسی کنیم.

در Scratch، Sprite هر شیئی است  چگونه در اسکرچ بازی را ذخیره کنیم - از شخصیت هایی مانند مردم یا حیوانات گرفته تا وسایل، مانند گیتار و حتی یک دکمه قابل کلیک. همه این موارد توسط کد و بلوک های کد کنترل می شوند که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

هر پروژه جدید Scratch همراه با یک Sprite است که قبلاً در برنامه بارگذاری شده است، و یک کتابخانه از گزینه های اضافی برای انتخاب وجود دارد. از آنجا، بچه ها می توانند Sprites را تغییر نام دهند، Sprites بیشتری اضافه کنند و غیره.

کتابخانه scratch spritesحالا در مورد آن بلوک ها ....بلوک های کد

Scratch کدگذاری مبتنی بر بلوک را اجرا می کند، به این معنی که بلوک های کد مختلف و پیکربندی آنها تمام قدرت را در هنگام ایجاد بازی ها و داستان ها حفظ می کند. این انواع مختلف بلوک عبارتند از:

بلوک‌های حرکتی، که حرکات اسپریت را کنترل می‌کنند - اسلاید، چرخش، حرکت و غیره. به عنوان مثال، این می تواند "حرکت 10 مرحله" باشد تا Sprite را 10 مرحله به جلو ببریم.

سه حرکت بلوک آبی خراش بلوک‌های چگونه در اسکرچ بازی را ذخیره کنیم ظاهری، که ظاهر یک اسپرایت را تغییر می‌دهند، یا رنگ یا اندازه را تغییر می‌دهند، یا حتی باعث می‌شوند اسپریت‌ها چیزی بگویند. به عنوان مثال، "تغییر اندازه با 10" یا "سلام بگو! به مدت 2 ثانیه.”سه بلوک بنفش خراش به نظر می رسد

بلوک‌های صوتی، که جلوه‌های صوتی را به Sprite اضافه می‌کنند - صداها را پخش کنید، جلوه‌های صوتی را ویرایش کنید یا میزان صدا را تغییر دهید. به‌عنوان مثال، «پخش صدای میو تا پایان» یا «تغییر افکت زیر و بم با ۱۰».

سه بلوک صدای صورتی خراش بلوک‌های رویدادها، که به Sprites می‌گویند چه زمانی شروع به اجرای کد کنند.بلوک‌های کنترلی، که قدرت بیشتری بر روی کد می‌دهند، برای ایجاد انیمیشن‌های حلقه‌ای یا مکث بین رویدادها استفاده می‌شوند.

تا اینجا خوب به نظر می رسد؟ ما تقریباً به نقطه ای رسیده ایم که چگونه یک بازی در اسکرچ ایجاد کنیم، اما ابتدا، بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از روش هایی که بچه ها می توانند ایده ها را به بازی تبدیل کنند که آنها، شما و تمام خانواده تان می توانند از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

انواع بازی های اسکرچ همانطور که در چگونه در اسکرچ بازی ذخیره کنیم سفر اسکرچ پیشرفت می کنید، متوجه خواهید شد که فرزندانتان چقدر با اسکرچ کار می کنند، و در حالی که فرصت ها بی پایان نیستند، فرصت های زیادی وجود دارد!

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان