مزایا و معایب زبان برنامه نویسی جاوا

شما در جهت درست کمک می کند. علاوه بر این، مزایا و معایب زبان برنامه نویسی جاوا هزاران دوره آموزشی و دوره های آنلاین رایگان، یک تازه کار را درمانده نمی کند.

استاندارد برای محاسبات سازمانی

برنامه های کاربردی سازمانی بزرگترین دارایی جاوا هستند. در دهه 90 زمانی که سازمان‌ها شروع به جستجوی ابزارهای برنامه‌نویسی قوی کردند که C نبودند، شروع شد. جاوا از مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها - بلوک‌های سازنده هر سیستم سازمانی - پشتیبانی می‌کند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند هر عملکردی را که ممکن است یک شرکت به آن نیاز داشته باشد ایجاد کنند. استخر وسیع استعداد نیز کمک می کند – جاوا زبانی است که برای معرفی برنامه نویسی کامپیوتر در اکثر مدارس و دانشگاه ها استفاده می شود. علاوه بر این، قابلیت های یکپارچه سازی آن قابل توجه است زیرا اکثر ارائه دهندگان هاست جاوا را پشتیبانی می کنند. آخرین اما نه کم‌اهمیت، نگهداری جاوا نسبتاً ارزان مزایا و معایب زبان برنامه نویسی جاوا است زیرا مجبور نیستید به زیرساخت سخت‌افزاری خاصی وابسته باشید و می‌توانید سرورهای خود را بر روی هر نوع ماشینی که ممکن است دارید اجرا کنید.

کمبود خطرات امنیتی

ممکن است با این تصور مواجه شوید که جاوا یک زبان امن است، اما این کاملاً درست نیست. خود زبان از شما در برابر آسیب پذیری ها محافظت نمی کند، اما برخی از ویژگی های آن می تواند شما را از نقص های امنیتی رایج نجات دهد. اول، در مقایسه با C، جاوا نشانگر ندارد. اشاره گر شی ای است که آدرس حافظه مقدار دیگری را ذخیره می کند که می تواند باعث دسترسی غیرمجاز به حافظه شود. دوم، دارای یک مدیریت امنیتی است، یک سیاست امنیتی ایجاد شده برای هر برنامه که در آن می توانید قوانین دسترسی را مشخص کنید. این به شما امکان می دهد برنامه های جاوا را در یک "جعبه ماسه ای" اجرا کنید و خطرات آسیب را از بین ببرید.

مستقل بودن پلتفرم مزایا و معایب زبان برنامه نویسی جاوا (یک بار در هر کجا اجرا شود بنویسید)

Write Once Run Anywhere (WORA) یک عبارتایرانیان سایبرمحبوب برنامه نویسی است که توسط Sun Microsystems برای توصیف قابلیت های چند پلتفرمی جاوا معرفی شده است. این بدان معناست که می‌توانید یک برنامه جاوا، مثلاً در ویندوز ایجاد کنید، آن را در بایت کد کامپایل کنید، و برنامه را روی هر پلتفرم دیگری که از ماشین مجازی جاوا (JVM) پشتیبانی می‌کند، اجرا کنید. در این مورد، یک JVM به عنوان یک سطح انتزاعی بین کد و سخت افزار عمل می کند.

 بایت کد جاوانحوه عملکرد رویکرد WORA در جاواتمام سیستم عامل های اصلی از جمله ویندوز، مک او اس و لینوکس از JVM پشتیبانی می کنند. و مگر اینکه برنامه‌ای بنویسید که بیشتر به ویژگی‌های پلتفرم خاص و رابط کاربری متکی است، می‌توانید - شاید نه همه - اما یک تکه بزرگ بایت کد را به اشتراک بگذارید.

زبان توزیع شده برای همکاری آسان از راه دور

جاوا به عنوان یک زبان توزیع شده طراحی شده است به این معنی که مکانیسم یکپارچه ای برای به اشتراک گذاری داده ها و برنامه ها در بین چندین رایانه برای بهبود  مزایا و معایب زبان برنامه نویسی جاوا عملکرد و کارایی دارد.

برخلاف زبان های دیگر که باید از API های خارجی برای توزیع استفاده کنید، جاوا این فناوری را در هسته خود ارائه می دهد. متدولوژی خاص جاوا برای محاسبات توزیع شده، فراخوانی روش از راه دور (RMI) نامیده می شود. استفاده از RMI به شما امکان می دهد تمام مزایای جاوا مانند امنیت، استقلال پلت فرم و برنامه نویسی شی گرا را به محاسبات توزیع شده بیاورید. جدای از آن، برنامه نویسی سوکت و متدولوژی توزیع CORBA برای اشتراک گذاری اشیاء بین برنامه های نوشته شده به زبان های مختلف را نیز پشتیبانی می کند.

مدیریت خودکار حافظه

توسعه دهندگان جاوا به لطف مدیریت خودکار حافظه (AMM) که در زبان برنامه نویسی Swift نیز استفاده می شود و جمع آوری زباله، برنامه ای که به طور خودکار تخصیص و تخصیص حافظه را مدیریت می کند، نگران نوشتن دستی کد برای کارهای مدیریت حافظه نباشند. دقیقا این چه معنایی دارد؟

اثربخشی یک برنامه مستقیماً با حافظه مرتبط است - و حافظه مزایا و معایب زبان جاوا محدود است. با استفاده از زبان هایی با مدیریت دستی، توسعه دهندگان خطر تخصیص نتیجه حافظه را فراموش می کنندافزایش ردپای حافظه و تاخیر. یک جمع کننده زباله می تواند اشیایی را که دیگر

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان