آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر
. طرح های درس مبتنی آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر بر فناوری عملی
آموزش تمام وقت مهارت های ارتباطی را توسعه می دهد، فرصتی برای تأمل و بازخورد فراهم می کند در حالی که یادگیری مبتنی بر فناوری این روند را تسریع می کند. عمل نشان میدهد که فناوریهای یادگیری زمانی قویترین هستند که با آموزش ترکیب شوند. چنین ترکیبی به مدل آموزشی امکان می دهد از هر دو روش یادگیری بهره مند شود و به آن یادگیری ترکیبی می گویند.
یادگیری ترکیبی یک مفهوم پیچیده است، آن را فقط با یک آموزش استاندارد با استفاده از فناوری مدرن مانند تابلوهای تعاملی یا آموزش از راه دور اشتباه نگیرید، جایی که دانش آموزان عملاً هیچ کمکی دریافت نمی کنند و به طور مستقل یاد می گیرند.
برای اجرای مؤثر یادگیری ترکیبی، نه تنها فراهم کردن تجهیزات و کاربرد برای آنها مهم است، بلکه از قبل با فرمت جدید مطابقت دارد. چندین مدل از یادگیری ترکیبی وجود دارد که در سالهای گذشته به طور فزایندهای محبوب شدهاند، که میتواند به عنوان مبنایی برای توسعه طرح درس بیشتر آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد. برخی از این موارد به شرح زیر است:
کلاس درس معکوس
دانشآموزان به دورههای الکترونیکی اختصاص داده میشوند که در آنها میتوانند کل پایههای نظری موضوع را دریافت کنند و تمرینهای فردی را در هر محیطی که برای یادگیری راحت میبینند انجام دهند. زمانی که زمان ورود به کلاس فرا می رسد، آنها آزادند تا روی مهارت های عملی، کار گروهی و نتیجه گیری تمرکز کنند.
چرخش
راه مخاطره آمیز و خلاقانه تر برای یادگیری دانش آموزان با فناوری. معلم زمان و موضوع را تعیین میکند، سپس مکانهایی (ایستگاهها) را سازماندهی میکند که دانشآموزان میتوانند به روشهای مختلف بر دانش یک موضوع معین تسلط یابند. دانش آموزان آزادند که خودشان انتخاب کنند که در کدام ایستگاه شرکتایرانیان سایبرکنند، خواه کار گروهی، تسهیلگری، آموزش مهارتی، تست آنلاین یا چیز دیگری را ترجیح دهند.
کلاس درس آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر انعطاف پذیر
آزادانه ترین روش یادگیری، زیرا دانش آموزان ابتدا تست را انجام می دهند تا شکاف های یادگیری خود را پیدا کنند و سپس آنچه را که نیاز دارند انتخاب می کنند. ed برای مطالعه. این مدل به این دلیل برجسته می شود که فراگیران به چارچوب های زمانی فعالیت یادگیری محدود نمی شوند.
معمولاً هیچ معلم یا سخنرانی در کلاس وجود ندارد. به دانش آموزان در مورد چگونگی حل مسائل راهنمایی اندکی داده می شود. تنها با برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگر می توانند راه حلی را بیابند که آنها را برای حضور در تیم در آینده آماده می کند.
چه چیزی برای گفتن باقی مانده است
یکی از عوامل کنونی تحول فناوری آموزشی، جذاب و جذاب کردن حرفه معلمی برای پیوستن به جای ترک است. این فناوری در حال حاضر وجود دارد، بنابراین سؤالی که باقی مانده است این است که چگونه از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.
سادهسازی فرآیند یادگیری که امکان اجتناب از آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر عوامل استرسزا مانند چندوظیفهای و بارهای جمعآوری، تجزیه و تحلیل و پردازش دادهها را فراهم میکند، میتواند بار کاری شدید معلم را کاهش دهد.
موارد ساده ای مانند کاهش تعداد اقدامات برای تنظیم کار، یا خودکارسازی فرآیند نمره دهی می تواند یک چارچوب زمانی قابل توجه برای آموزش بهتر و ارتباط رو در رو بین دانش آموز و معلم باقی بگذارد.
تبدیل معلمان سنتی به معلمان الکترونیکی: آیا واقعاً لازم است؟
خلاصه: این مقاله به این سوال پاسخ میدهد که آیا نیازی به تبدیل معلمان سنتی، آجری و ملات به معلمان الکترونیکی با مدرک تحصیلی مناسب وجود دارد؟آیا واقعاً تبدیل شدن معلمان سنتی به معلمان الکترونیکی ضروری است؟
آموزش های آنلاین به طور فزاینده ای محبوب می شوند و به نظر می رسد این روند رو به افزایش است. ما در اینجا فقط در مورد دوره های زبان صحبت نمی کنیم، بلکه آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر های آنلاینی را نیز ارائه می دهیم که سایر مهارت ها را توسعه می دهند. فقط به چند مورد اشاره می کنم:
Comments
Post a Comment