آموزش برنامه نویسی

آیا فکر می کنید آنچه که اکنون روی آن کار می کنیم آموزش برنامه نویسیبه شما کمک می کند تا به سمت اهداف خود پیشرفت کنید؟آیا چیزی وجود دارد که ما آن را پوشش نداده ایم که بخواهید در مورد آن بیاموزید؟قدم زدن برای شما چگونه است؟ خیلی سریع؟ خیلی آهسته؟ درست است؟

این سوالات به شما این فرصت را می دهد که شکاف های دانشی را که ممکن است زبان آموز را عقب نگه دارد، کشف کنید. به عنوان مثال، اگر آنها از نحوه عملکرد متغیرها گیج و غرق شده باشند، نمی توانند با اطمینان روش ها/توابع را بنویسند. بیشتر مواقعی که یادگیرندگان مفهوم خاصی را «دریافت» نمی کنند، یا به نظر می رسد کندتر از حد انتظار پیش می روند، به این دلیل است که شما فرض کرده اید که آنها یک مفهوم اساسی را درک کرده اند در حالی که درک نکرده اند.

برخی از فراگیران بینش بیشتری نسبت به سایرین در این مورد خواهند داشت. اگر یادگیرنده نمی تواند تشخیص دهد که با چه چیزی دست و پنجه نرم می کند، از او بخواهید مفاهیمی را که قبلاً یاد گرفته است تجدید نظر کند. به عنوان مثال، برای آزمایش درک آنها از متغیرها، از آنها بخواهید یک آموزش برنامه نویسی برنامه کوچک بنویسند که یک تبریک به دو تفاوت چاپ کند. مردم nt با این حال، آنها اجازه ندارند هیچ نامی را مستقیماً در جملات تبریک بنویسند. چالش‌های ساده‌ای مانند این تأیید می‌کند که دانش‌آموز شما مهارت‌های لازم برای رفتن به مفاهیم پیشرفته‌تر را دارد.

به آنها یک فشار نهایی بدهید

وقتی دانش‌آموزتان به خودکفایی برنامه‌نویسی نزدیک می‌شود و مهارت‌های تازه‌ای را که شما به آن‌ها یاد نداده‌اید نشان می‌دهد، یا وقتی به شما می‌گویند که در آخر هفته با یک اشکال بدی مواجه شده‌اند و چگونه آن‌ها را برطرف کرده‌اند، به خودکفایی برنامه‌نویسی نزدیک می‌شود. آی تی. در این مرحله، جلسات شما با زبان آموز باید تغییر کند. آنها عمدتاً توسط دانش‌آموز هدایت می‌شوند و از شما برای مسائل خاصی که با آن‌ها روبه‌رو هستند کمک می‌خواهند، یا از شما می‌خواهند در مورد برخی از جنبه‌های پروژه‌شان مشاوره بدهید. همچنین ممکن است کمتر به طور منظم ملاقات کنید.

در این مرحله است که می توانید انتقال از معلم به مربیایرانیان سایبر را شروع کنید. اگر از سفر لذت برده اید، حتی ممکن است بخواهید با یک دانش آموز جدید شروع کنید و هر آنچه را که در آموزش اولی یاد گرفته اید به کار ببرید. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که یک مربی برنامه نویسی پولی در Codementor شوید.

در نهایت، فراموش نکنید که خود شما نیز یک مهارت ارزشمند را به دست آورده‌اید: توانایی آموزش، و کمک به رشد و پیشرفت شخص دیگری در جهت رسیدن به اهدافش. آموزش برنامه نویسی تحقیقات روانشناسی تربیتی نشان می‌دهد که آموزش و یادگیری فعالیت‌های موضوعی خاص هستند [1]: یادگیری برنامه‌نویسی دارای مجموعه‌ای از چالش‌ها و تکنیک‌های متفاوت از یادگیری فیزیک یا یادگیری خواندن و نوشتن است. محاسبات رشته‌ای جوان‌تر از ریاضیات، فیزیک یا زیست‌شناسی است، و در حالی که مطالعات کمتری در مورد بهترین روش تدریس آن انجام شده است، شواهد زیادی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست، وجود دارد. این مقاله 10 نکته سریع را ارائه می دهد که باید پایه و اساس هر آموزش برنامه نویسی باشد، چه رسمی و چه غیر رسمی.

این نکات برای هر کسی که برنامه نویسی را در هر سطحی و برای هر مخاطبی تدریس می کند مفید خواهد بود. فهرست بزرگتری که عمدتاً مخاطبان K-12 را هدف قرار می دهد را می توان در [2] یافت.

قابل اعتماد و متخصص:نکته 1: به یاد داشته باشید که هیچ ژن گیک وجود ندارد

گوزیال [3] به این باور اشاره می کند که برخی از مردم برنامه نویس به دنیا آمده اند و برخی دیگر به عنوان "پایدارترین و مخرب ترین اسطوره محاسبات" نیستند. این اغلب با نگاه کردن به توزیع‌های نمرات دانشگاهی، که معمولاً دووجهی هستند، "تأیید می‌شود": قوز کم امتیاز از کسانی که هرگز آن را دریافت نمی‌کنند و قوز با امتیاز بالا از کسانی که چیزهای مناسب را دارند. اولین و مهم ترین نکته ما این است که این  اشتباه است: شایستگی در برنامه نویسی ذاتی نیست، بلکه یک مهارت آموخته شده است که می توان آن را با تمرین به دست آورد و بهبود بخشید.

قوی ترین شواهد برای این موضوع از Patitsas و همکاران بدست می آید. [4]. آنها توزیع نمرات را در دوره های مقدماتی محاسبات در یک دانشگاه بزرگ بررسی کردند و دریافتند که تنها 5.8٪ در واقع چندوجهی هستند. بدتر از آن، آنها دریافتند که دانشکده علوم کامپیوتر اگر فکر می‌کردند که این نمرات از یک کلاس برنامه‌نویسی آمده‌اند، احتمال بیشتری دارد که توزیع‌ها را دووجهی ببینند تا اینکه معتقد باشند نمرات از یک کلاس برنامه نویسی دیگر گرفته شده است و آن اساتید حتی احتمال بیشتری برای دیدن دارند. اگر آنها معتقد بودند که برخی از دانش‌آموزان ذاتاً مستعد موفقیت در علوم رایانه هستند، توزیع‌ها دووجهی هستند.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان