آموزش برنامه نویسی کودکان

Scratch یک ابزار برنامه نویسی رایگان است آموزش برنامه نویسی کودکان که برای بچه ها طراحی شده و در هر مرورگر وب مدرن اجرا می شود. هر کسی می تواند آن را در اجرا کند. سبک بصری آن تحت تأثیر برنامه لوگو قرار گرفته بود که یکی از اصلی ترین کلاس های برنامه نویسی برای کودکان دهه 80 و 90 بود. اما Scratch بسیار بیشتر از یک ضربه لوگوی دیگر است.

کودکان بین 8 تا 13 سال از رابط گرافیکی ساده Scratch بهره خواهند برد. بلوک‌های کد کشیدن و رها کردن Scratch به هم متصل می‌شوند. قطعات کدی که حس محاسباتی ندارند با هم جور در نمی آیند و خطاهای نحوی را به معنای واقعی کلمه غیرممکن می کند. Scratch برای بچه‌های کوچک‌تری که مهارت‌های تایپ کردن را توسعه نداده‌اند عالی است.

البته، بچه‌هایی که سعی می‌کنند برنامه‌های پیچیده‌تری بسازند، در نهایت با Scratch به دیوار برخورد می‌کنند. برای نوجوانان و پیش از نوجوانان، یک زبان برنامه نویسی دنیای واقعی مانند پایتون مناسب تر است. پایتون اولین زبان برنامه نویسی عالی است،

زیرا دارای یک نحو ساده (برخلاف آموزش برنامه نویسی کودکان زبان هایی مانند جاوا یا سی شارپ) است، کدهای قابل خواندن تولید می کند (برخلاف پرل یا جاوا اسکریپت)، و جامعه بزرگ و دوستانه ای از توسعه دهندگان را پشت سر خود دارد. اگر فرزند شما از اسکرچ پیشی گرفته است، پایتون بهترین قدم بعدی است.

2. نمایش کد منبع برای برنامه های واقعی. فقط با آنها مفاهیم صحبت نکنید.برنامه نویسی علیرغم شهرت فکری اش، مهارتی عملی است که بیش از خواندن کتاب نیاز به تمرین دارد. پوسته تعاملی پایتون آزمایش را تشویق می کند تا بفهمید دستورالعمل ها چه کاری انجام می دهند.

اگر مستقیماً به بچه‌هایتان آموزش می‌دهید، نوشتن کد در ایرانیان سایبر مقایسه با گفتن مفاهیم با آنها بسیار پیشرفت می‌کند. حتی پس از یادگیری در مورد متغیرها، حلقه ها و توابع، نشستن در مقابل یک ویرایشگر خالی و شروع یک برنامه جدید ترسناک است. با آنها بنشینید و کدی را که باید خط به خط بنویسند شرح دهید.

یا اگر از منابع آنلاین برای اشتراک گذاری با فرزندتان استفاده آموزش برنامه نویسی کودکان می کنید، به دنبال کد منبع بازی های کوچک بگردید. برنامه هایی با کمتر از چند صد خط کد بهترین کار را دارند.

وب سایت Scratch به طور خودکار منبع همه پروژه ها را در وب سایت خود به اشتراک می گذارد. فرزند خود را تشویق کنید تا در کد تغییراتی ایجاد کند و ببینید که چگونه برنامه نهایی را تغییر می دهد.

3. بازی ها پروژه های برنامه نویسی سرگرم کننده ای هستند.

برنامه نویسی بازی های ویدیویی نقطه شروع مشترک بسیاری از برنامه نویسان جوان است. Angry Birds، Minecraft، Flappy Bird، Five Nights at Freddy's و دیگر بازی‌ها منابع اصلی الهام هستند. من یک کتاب رایگان نوشته ام، بازی های کامپیوتری خودتان را با پایتون آموزش برنامه نویسی کودکان اختراع کنید، که مفاهیم کدنویسی را با کد منبع کامل برای چندین پروژه بازی ساده (Tic Tac Toe، Hangman و غیره) نشان می دهد.

هشدار داده شود که بازی‌هایی که بچه‌های شما دوست دارند، ممکن است پروژه‌های برنامه‌نویسی خوبی را در زمانی که تازه شروع کرده‌اند، ایجاد نکنند. بسیاری از بازی ها به تیم هایی از توسعه دهندگان، هنرمندان و طراحان نیاز دارند تا کنار هم قرار گیرند. بازی هایی که نیاز به طراحی سطح زیادی و آثار هنری دارند، می توانند مبتدیان را تحت تأثیر قرار دهند. تکمیل یک بازی ساده بسیار رضایت بخش تر از شروع و هرگز به پایان رساندن یک پروژه عظیم است.

برای ایده های تمرینی به لیست 49 بازی کوچک من با مکانیک بازی ساده مراجعه کنید.اگرچه بازی‌ها سرگرم‌کننده هستند، من به طور کلی نرم‌افزارهای اختصاصی «خلق بازی» یا «بازی ساز» را توصیه می‌کنم. مانند Scratch، این برنامه ها اغلب سعی می کنند محیط های برنامه نویسی ساده شده را ارائه دهند. اما بر خلاف اسکرچ، آنها تمایل دارند جنبه های برنامه نویسی را کاهش دهند. برنامه نویسی با آنها بیشتر شبیه پیکربندی نرم افزارهای از قبل موجود است.

4. دستان خود را از صفحه کلید و ماوس دور نگه دارید.

به اشتراک گذاری دانش هیجان انگیز است. نشان دادن برنامه نویسی کودکان آنچه در مورد برنامه نویسی به کسی می دانید عالی است. اما کدنویسی مهارتی است که با تمرین عملی آموخته می شود، بنابراین اجازه دهید بچه ها رانندگی کنند. هنگام کار با بچه ها، حتی به طور موقت، از پریدن برای تایپ روی صفحه کلید خودداری کنید.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان