آموزش برنامه نویسی کودکان

یک نظرسنجی از 1020 والدین نوجوانان 5 تا 18 ساله در آموزش برنامه نویسی کودکان  انگلستان که توسط BCS، موسسه Chartered IT انجام شد، نشان داد که 60٪ از تغییرات در برنامه درسی اطلاعی نداشتند یا مطمئن نبودند. نظرسنجی‌های مشابه توسط شرکت‌های فناوری O2 و Ocado Technology نتایج مشابهی به همراه داشت: 64% و 65% از والدین (به ترتیب) از تغییرات بی‌اطلاع بودند.

اگر شما یکی از این والدین هستید، در اینجا راهنمایی برای آنچه فرزندان شما تحت برنامه درسی جدید محاسبات مطالعه خواهند کرد، آورده شده است. چرا بیشتر بر مهارت های برنامه نویسی تاکید می شود. چگونه معلمان برای تغییرات آماده شده اند. و چگونه می توانید از فرزندان و مدارس آنها در ماه های آینده حمایت کنید.

چرا این اتفاق می افتد؟

پس از انتقاد وزرا و شرکت های فناوری از برنامه درسی موجود ICT، تغییرات مطالعات کامپیوتری در مدارس برای مدتی دنبال شده است. وزیر آموزش و پرورش آموزش برنامه نویسی کودکان  (در آن زمان)، مایکل گوو، در یک سخنرانی در ژانویه امسال، منطق سیاسی تغییرات را تشریح کرد:

«فناوری اطلاعات و ارتباطات صرفاً بر سواد رایانه تمرکز می‌کرد – آموزش بارها و بارها به دانش‌آموزان، نحوه پردازش کلمه، نحوه کار با صفحه‌گسترده، نحوه استفاده از برنامه‌هایی که قبلاً منسوخ شده‌اند. تقریباً به اندازه آموزش فرستادن تلکس یا سفر با زپلین به کودکان مفید است.

برنامه درسی جدید ما به کودکان علوم رایانه، فناوری اطلاعات و سواد دیجیتال می آموزد: به آنها یاد می دهد که چگونه کدنویسی کنند و چگونه برنامه های خود را ایجاد کنند. نه فقط نحوه کار با کامپیوتر، بلکه نحوه کارکرد یک کامپیوتر و نحوه ساخت آن برای شما."

این به طور مستقیم به شکایات شرکت‌های فناوری مربوط می‌شود آموزش برنامه نویسی کودکان  که در بریتانیا فارغ‌التحصیلان کافی واجد شرایط برای پر کردن مشاغل خالی تولید نکرده است. مایکروسافت و گوگل به همراه BCS و گروه کاری Computing at School آن و آکادمی سلطنتی مهندسی همگی در برنامه درسی جدید دخیل بودند.

با این حال، این چیزی بیشتر از شغل است. کمپین‌های تبلیغاتی استدلال می‌کنند که یادگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی به طرق دیگر به نفع کودکان در هر شغل نهایی آنها خواهد بود - تقریباً شبیه ایرانیان سایبر به استدلالی که به کودکان فرصت یادگیری یک ساز موسیقی یا زبان خارجی را می‌دهد.

ما فقط سعی نمی کنیم مردم را تشویق کنیم که توسعه دهندگان شوند. سوفی دین، رئیس Code Club Pro که امسال جلسات آموزشی را برای معلمان برگزار کرده است، می‌گوید: ما سعی می‌کنیم کودکان را تشویق کنیم تا خلاق شوند.

در سطح ابتدایی، به کودکان کمک می‌کند تا بیان کنند و منطقی فکر کنند: زمانی که آنها شروع به تجزیه و تحلیل اتفاقات می‌کنند، می‌توانند پیش‌بینی کنند که قرار است چه اتفاقی بیفتد. این در مورد این است که تقریباً مانند یک مهندس به اطراف خود نگاه کنید که چگونه چیزها ساخته می شوند.

بیل میچل، مدیر آموزش BCS، با  آموزش برنامه نویسی کودکان اشاره به اینکه کودکان از زبان برنامه نویسی Scratch برای ساختن انیمیشن برای نوشتن خلاقانه خود استفاده می کنند، می گوید: «اگر محاسبات را آموزش دهید و آن را به درستی انجام دهید، می توانید به کودکان کمک کنید تا یادگیری خود را در زمینه سواد و اعداد توسعه دهند. که مطالعه الگوریتم ها می تواند به درک آنها از ساختار جمله کمک کند.

از نظر من، ایده اصلی محاسبات این است که برای حل یک مشکل باید یک کامپیوتر تهیه کنید: باید یک الگوریتم، مجموعه ای از دستورالعمل ها را ارائه دهید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، هر زمان که به عنوان تیم برای هر نوع پروژه ای کار می کنید، این یک مهارت بسیار ارزشمند است.

«همچنین به موضوعات دیگر فکر کنید. وقتی فیزیک یاد می گیرید به فیزیک فکر می کنید. اما وقتی محاسبات را یاد می گیرید، به فکر کردن فکر می کنید. درباره نحوه عملکرد تفکر شما باید سعی کنید تصور کنید که چگونه این کامپیوتر قرار است کاری برای شما انجام دهد. مهارت های قابل انتقال زیادی وجود آموزش برنامه نویسی کودکان  دارد.”فرزند شما چه چیزی یاد خواهد گرفت؟سه مرحله مجزا برای برنامه درسی محاسبات جدید وجود دارد:

مرحله کلیدی 1 (کودکان 5 تا 6 ساله): کودکان یاد خواهند گرفت که الگوریتم ها چیست، که همیشه شامل رایانه نمی شود. هنگامی که به عنوان "مجموعه ای از دستورالعمل ها" توضیح داده می شود، معلمان ممکن است این ایده را با استفاده از دستور العمل ها یا با

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان