آموزش برنامه نویسی به کودکان

اگر فرزند شما به رباتیک علاقه دارد، احتمالاً در آموزش برنامه نویسی به کودکان آستانه یادگیری کدنویسی است. بسیاری از آموزش دادن به بچه ها برای کدنویسی بسته ها با یک ربات قابل برنامه ریزی ارائه می شوند. اسباب بازی هایی مانند Cozmo Coding Toy بسیار محبوب هستند. در مورد Wonder Workshop Dash - Robot Coding for Kids هم همینطور است. اگر فرزند شما از Sesame Street لذت می برد، WowWee Elmoji یک انتخاب عالی است.

اسباب بازی های لگو هنوز هم برای ساخت و ساز و سرهم بندی بهترین ها هستند. در دنیای کیت‌ها و مفاهیم لگو، آن‌ها می‌توانند خواسته‌های مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند و به‌گونه‌ای واکنش نشان دهند که چیزی کمتر از قابل‌توجه نیست. LEGO City Arctic Scout Truck یا LEGO Boost Robotics Creative Toolbox گزینه های عالی برای آموزش به بچه ها کدنویسی با استفاده از بلوک های سازنده مورد علاقه خود هستند.

اگر کودکتان از طراحی نقاشی لذت می برد، می تواند سرگرم کننده باشد. به عنوان مثال، Scratch یک محیط کدنویسی تعاملی برای کودکان است که به آنها اجازه می دهد داستان ها، بازی ها و داستان های متحرک را با استفاده از برنامه های مبتنی بر بلوک بسازند. زبان های مینگ بچه‌ها می‌توانند  آموزش برنامه نویسی به کودکان شخصیت‌های خود (معروف به Sprites) و پس‌زمینه (معروف به پس‌زمینه) را برای شخصی‌سازی آثار خود آپلود کنند.

اگر کودک شما از بازی کردن آنها لذت می برد، ممکن است از ایجاد بازی های رایانه ای و تلفن هوشمند خود لذت ببرد. بازی هایی مانند Minecraft و Roblox که از بازی های رایانه ای محبوب برای یادگیری برنامه نویسی هستند، نمونه های کاملی هستند.

 آخرین کلمه در مورد آموزش کدنویسی به کودکان آموزش کدنویسی به بچه ها می تواند مزایای زیادی در حال حاضر و آینده به آنها بدهد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید یک متخصص برنامه نویسی باشید تا آنها را در مسیر یادگیری کدنویسی قرار دهید.

با برنامه‌های کدنویسی مانند codeSpark، اسباب‌بازی‌های کدنویسی، کلاس‌های آنلاین رایگان، محتوای YouTube، و موارد دیگر، کودکان شما می‌توانند از همین الان شروع به یادگیری آموزش برنامه نویسی به کودکان  کدنویسی کنند! در سال 2020، کووید-19 ضربه خورد، و در سطح جهانی، تغییر گسترده ایایرانیان سایبر به آموزش آنلاین صورت گرفت. مربیان و والدین متوجه شدند که در آینده، اکنون که هیئت مدیره مدارس سرمایه گذاری هنگفتی برای یادگیری از راه دور کرده اند، به جنبه اصلی آموزش تبدیل شده است.

برخی از مردم مطمئناً تحت تأثیر کارهایی قرار گرفته اند که حتی جوان ترین یادگیرندگان می توانند با فناوری انجام دهند. در عین حال، همچنین مشخص شده است که جوامع ما به نسلی از متخصصان نیاز خواهند داشت که بتوانند هر چیزی را که جایگزین پلتفرم‌های فناوری عظیم امروزی ما مانند Google یا TikTok می‌شود، ایجاد کنند.

اما موفقیت در آموزش برنامه نویسی به کودکان در انتخاب پیشرفته ترین فناوری ها یا برنامه ها نیست. این در مورد تمام یادگیری است که به عنوان یک پایه حیاتی است. کودکان باید بیاموزند که مکان یابی و جهت دهی خود و سایر اشیاء در فضا را بیاموزند و چگونه چنین حرکات و روابطی را تجسم کنند. آنها همچنین باید یاد بگیرند که چگونه با هم ارتباط برقرار کنند و چگونه مشکلات را حل کنند.

شناخت انسان کد و در نتیجه کامپیوتر را هدایت می کند. این شناخت انسان در تعجب کردن، یادگیری طرح مشکلات و راه‌حل‌های «اشکال‌زدایی» است که ما آموزش برنامه نویسی به کودکان  باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم.

ریشه های کدنویسی

یک منبع عملی پیش کدنویسی، با نام مناسب The Roots of Coding، توسط مربیان مجرب تیم تمرکز ریاضی اولیه شبکه دانش ریاضیات، که من رهبری آن را بر عهده دارم، در دست توسعه (برای انتشار اوایل 2021) است. این شبکه ائتلافی از محققان دانشگاهی مستقر در انتاریو، منطقه مدرسه و شرکای جامعه، از جمله برخی متخصصان در آموزش ریاضی بومی است.

با استفاده از این منبع، مربیان راهنمای نقاشی روی موسیقی و رقص، بازی‌های بازیگری و سایر رویکردهای چندحسی را پیدا می‌کنند تا به کودکان کمک کند یاد بگیرند که چگونه با همسالان خود صحبت کنند. این منبع برنامه درسی را برای راهنمایی کودکان در یادگیری حرکت دادن بدن خود در رابطه با دیگران - و سپس نحوه ساخت مدل هایی بر اساس آموزش ارائه می دهد.

این منبع اصول کدگذاری اساسی را آموزش می دهد  آموزش برنامه نویسی به کودکان در حالی که کودکان در حال تسلط بر سایر مهارت های زبانی و فضایی هستند.تفکر محاسباتی

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان