برنامه نویسی کودکان

آیا آنها باید برنامه نویسی را در مدرسه یاد بگیرند؟ و آیا  برنامه نویسی کودکان باید به برنامه نویسی و کدنویسی به اندازه سایر دروس اهمیت داده شود؟ یکی از موضوعات اصلی در مورد کودکان و کدنویسی این است که آیا و چه زمانی آنها باید نحوه کدنویسی را یاد بگیرند، و - همچنین - چگونه می توانند چیزی را یاد بگیرند که به نظر پیچیده می رسد؟ در این مقاله سعی می کنیم به این سوال مهم پاسخ دهیم.

کد نویسی چیست؟

قبل از اینکه از خود بپرسیم آیا و چگونه فرزندانمان باید کدنویسی را یاد بگیرند، باید به خوبی از کدنویسی آگاه باشیم. کدگذاری به معنای نوشتن دستورالعمل هایی است که به یک برنامه کامپیوتری می گوید که چگونه کار کند. این دستورالعمل ها باید به یک زبان خاص، یک زبان برنامه نویسی نوشته شوند. زبان های برنامه نویسی زیادی در دسترس هستند (جاوا اسکریپت، HTML، پایتون، سی پلاس پلاس)، و هر کدام ویژگی برنامه نویسی کودکان  های متفاوتی دارند، برای به دست آوردن انواع خاصی از نتایج مناسب تر هستند و سطوح پیچیدگی متفاوتی دارند.

وقتی روی دکمه‌ای روی صفحه‌تان کلیک می‌کنید، و اتفاقی می‌افتد، مثلاً یک پنجره بسته می‌شود، به این دلیل است که مقداری کدگذاری در کد منبع برنامه‌ای که استفاده می‌کنید وجود دارد که این دستورالعمل را می‌دهد: "اگر دکمه بسته شدن کلیک شود، پنجره باید بسته شود." با این حال، اگر به کد منبع دسترسی داشته باشید، آن کلمات را نخواهید دید زیرا رایانه‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند: آنها با جاوا اسکریپت، HTML و غیره صحبت می‌کنند... اگر می‌خواهید با رایانه ارتباط برقرار کنید و به آن بگویید چه کاری انجام دهد، ما باید زبان آنها را یاد بگیریم: یک زبان برنامه نویسی.

برنامه نویسی برای بچه ها

با این اوصاف، وقتی از خود می‌پرسیم که چگونه به بچه‌ها کدنویسی آموزش دهیم، می‌پرسیم چگونه زبان‌های برنامه‌نویسی را به آنها آموزش دهیم. آیا یادگیری چنین مهارتی در سنین پایین برای کودک بسیار چالش برانگیز و پیچیده نیست؟

چرا یادگیری کدنویسی برای بچه ها برنامه نویسی کودکان  مناسب است؟

وقتی بزرگسالان به یادگیری کدنویسی نزدیک می‌شوند،ایرانیان سایبر دو کار اصلی را انجام می‌دهند: ریاضی را یاد می‌گیرند و به زبان‌های برنامه‌نویسی نگاه می‌کنند که انگار زبان‌های خارجی هستند. البته اگر این تنها روش ممکن بود، یادگیری کد برای بچه ها مناسب نبود. با این حال، برنامه نویسی را می توان به روش های دیگری نیز مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال، برنامه نویسی با حل مسئله، تجزیه مسائل پیچیده به مسائل ساده و توسعه تفکر محاسباتی ارتباط زیادی دارد و همه این موارد به راحتی به عنوان یک بازی به کودک ارائه می شود. با رویکرد درست، کودکان می توانند اصول اولیه کدنویسی را در سن 5 سالگی بیاموزند!

چرا باید کدنویسی را به کودکان آموزش دهیم؟

دلایلی که چرا باید هرچه زودتر به کودک یاد دهیم چگونه کدنویسی کند برنامه نویسی کودکان  بسیار زیاد است و می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول به اهمیت فناوری در زندگی ما و حضور رو به رشد آن در هر جنبه از زندگی ما مربوط می شود. ; دومی مربوط به این است که چگونه دوره های کدنویسی می تواند برای کودک مفید باشد تا مهارت های مختلف دیگری را توسعه دهد که می تواند از طریق مدرسه، رشد، مهارت های سازگاری و سایر زمینه ها به او کمک کند.

اهمیت تکنولوژی

کدنویسی می تواند به مشاغل امیدوار کننده منجر شود

از آنجایی که فناوری بسیار فراگیر است، زیرا هر روز کاربردهای جدیدی در بخش های جدید پیدا می کند، همچنین هر روز مشاغل جدیدی ایجاد می کند. دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی شلوغ‌تر از همیشه هستند، زیرا بزرگسالانی که در کودکی برنامه‌نویسی را مطالعه نکرده‌اند، اکنون سعی می‌کنند این شکاف را پر کنند تا شغلی با درآمد خوب پیدا کنند و شغل خود را بسازند. برنامه نویسی کودکان به کودکان این امکان را می دهد که مهارت های اساسی را ایجاد کنند که می تواند به آنها اجازه دهد تا در آینده بدون نیاز به تلاش برای مطالعه زبان های برنامه نویسی در بزرگسالی، شغل خوبی ایجاد کنند.

کدنویسی پایه های آکادمیک  برنامه نویسی کودکان را فراهم می کند

دوره های برنامه نویسی کودکان، اصول زبان برنامه نویسی را به کودکان آموزش می دهد. یکی از مزایای اصلی این است که این کودکان در بزرگسالی مشکلات کمتری برای مطالعه زبان های برنامه نویسی خواهند داشت. علاوه بر این، وقتی بچه‌ها کدنویسی را

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان