برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور

تیک موجودی آبی شبیه انسان است که لکه‌ای زرد  برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور روی شکمش دارد و کلاه سبز کوچکی دارد. تاک یک موجود بنفش 6 پا "kawaii" ("ناز") است که روی سرش قطره کرم رنگین کمانی و توتو صورتی است. توک موجودی مایل به قرمز اختاپوس مانند با فنر بر سر است.

کاربرد

ScratchJr شباهت های قابل توجهی به Scratch دارد اما در عین حال ویژگی های متفاوتی نیز دارد. این برنامه برخلاف Scratch که برای رایانه ها ساخته شده است، برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. یکی از نمونه‌های بهینه‌سازی موبایل، صفحه کلید داخلی ورودی اعداد هنگام وارد کردن پارامتر عدد در یک بلوک است. این برنامه برای کودکان طراحی شده است، بنابراین ساده تر از برنامه Scratch است.

بلوک ها

مقاله اصلی: بلوک برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور  های ScratchJr

بلوک‌ها، به‌جای چیدن پشته‌های بالا به پایین از چپ به راست در Scratch Jr. بر خلاف بلوک‌های Scratch، از نظر عرض و ارتفاع، ابعاد مشابه‌تری دارند. حلقه‌های حلقه‌ای مانند حلقه «تکرار» در بالا و روی بلوک‌های قرار گرفته در حلقه. در کل شش دسته بلوک وجود دارد که اکثر آنها در Scratch وجود دارند. Scratch شامل انواع بیشتری از بلوک ها و همچنین کنترل بهتر جریان و استفاده از متغیرها و ریاضیات است. به احتمال زیاد بلوک های جدید با نسخه های بعدی ScratchJr منتشر خواهند شد.

لیستی از بلوک ها در ScratchJr را می توانید در اینجا پیدا کنید.

پخش می شود

Scratch Jr فقط می تواند تعداد محدودی پخش داشته باشد، برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور  حداکثر شش در هر صفحه. به جای اینکه یک پیام با متن مشخص شود، هر بلوک پخش حاویایرانیان سایبر یک حرف است که رنگ مرتبط با پیام خاص خود را نشان می دهد. ه. بلوک "ارسال پخش" حاوی یک پیام بسته و "دریافت" حاوی یک پیام باز است. تجسم برنامه نویسی مبتنی بر رویداد راهی آسان برای درک اهمیت رویدادها برای کودکان کوچکتر است.

سیستم شبکه ای

مرحله ScratchJr بر خلاف مرحله Scratch که از پیکسل های معمولی استفاده می کند و دارای وضوح 480 x 360 است، به شبکه ای به ابعاد مربع 20×15 تقسیم می شود. بنابراین، با مقدار "1 به سمت راست حرکت کنید. " یک اسپرایت را به جای یک پیکسل با یک مربع شبکه به سمت راست حرکت می دهد.

صفحات

صفحات «صحنه‌هایی» هستند که اسپرایت، پس‌زمینه و پخش‌های خود را دارند. هر پروژه می تواند حداکثر 4 صفحه باشد. صفحات باید پروژه را به  برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور عنوان یک "کتاب" به کودکان نشان دهند.

ویرایشگر رنگ

ScratchJr حاوی یک ویرایشگر رنگ بردار تغییر یافته است، که در آن کودکان می‌توانند تصاویر/پس‌زمینه‌های از قبل موجود را تغییر دهند یا خودشان را ترسیم کنند. توابع برای سهولت در جوانی ساده می شوند، به عنوان مثال، خطوط به طور خودکار در صورتی که هر دو انتهای آنها نزدیک باشد، به هم می رسند. یکی از عملکردهای منحصر به فرد این است که کاربر می تواند با دوربین عکس بگیرد و منطقه خاصی را با آن عکس پر کند.

صدا

یک جلوه صوتی "پاپ" برای استفاده به عنوان صدا برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور  در دسترس است. با این حال، کاربر می تواند صدا را برای استفاده در پروژه ضبط کند. محدودیت ضبط حدود یک دقیقه است و هر اسپرایت می تواند تا 5 صدای ضبط شده داشته باشد.

یک اسکرین شات تبلیغاتی از برنامه، با استفاده از Wild Kratts

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان