اسکرچ چیست

 ابزار paintbrush برای کشیدن آزاد اشیا استفاده اسکرچ چیست  می شود. برای استفاده از ابزار قلم مو، روی نماد قلم مو در نوار ابزار سمت چپ ناحیه طراحی در وسط کلیک کنید. با استفاده از ابزار قلم مو با کلیک کردن و کشیدن به صورت دستی رسم کنید.این شکل های برداری را تولید می کند.

5. Shape Tool in Scratch

Scratch دارای دو ابزار شکل است: ابزار مستطیل و ابزار بیضی. مربع ها و اشکال مستطیل را می توان با استفاده از ابزار مستطیل ایجاد کرد. دایره ها و بیضی ها را می توان با استفاده از ابزار بیضی ایجاد کرد. در نوار ابزار سمت چپ منطقه طراحی، نمادی را که شبیه مربع یا دایره است انتخاب کنید. سپس در قسمت طراحی، کلیک کرده و بکشید تا یک شکل مستطیل یا بیضی ایجاد شود.کلید Shift را در حین کشیدن نگه دارید تا یک مربع یا دایره کامل بسازید.

6. ابزار خط در اسکرچ

خطوط مستقیم را می توان با استفاده از ابزار خط  اسکرچ چیست رسم کرد. برای استفاده از ابزار خط، به نوار ابزار سمت چپ بروید و نمادی را که شبیه یک خط مستقیم است انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس خود را بکشید تا یک خط بکشید.

7. ابزار پاک کن در اسکرچ

ابزار پاک کن برای حذف قسمت هایی از شکل یا خطی که قبلا کشیده شده است استفاده می شود. برای استفاده از ابزار پاک کن، به نوار ابزار سمت چپ بروید و روی نمادی که شبیه پاک کن است کلیک کنید. سپس روی یک تصویر یا بخشی از یک تصویر کلیک کرده و بکشید تا پاک شود.

8. Reshape Tool in Scratch

برای تغییر شکل یک شیء برداری، از ابزار تغییر شکل ایرانیان سایبر استفاده کنید. برای استفاده از ابزار تغییر شکل، روی نمادی که شبیه نشانگر ماوس است که روی نقطه کلیک می‌کند، کلیک کنید. این تمام نقاط برداری نقاشی شما را نمایش می دهد. برای تغییر شکل یک شی، روی نقاط برداری  اسکرچ چیست کلیک کرده و بکشید.

برای تغییر یک خط مستقیم به یک خط منحنی، از ابزار تغییر شکل برای انتخاب یک نقطه برداری استفاده کنید. سپس در بالای ناحیه طراحی، Curved را انتخاب کنید. برای صاف کردن یک خط منحنی، روی Pointed کلیک کنید.

9. Tool in Scratch را انتخاب کنید

می توانید از ابزار انتخاب برای انتخاب و جابجایی اشیایی که در قسمت طراحی کشیده اید استفاده کنید. برای استفاده از ابزار انتخاب، به نوار ابزار سمت چپ بروید و روی نمادی که شبیه نشانگر ماوس است کلیک کنید. سپس، روی یک شی کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. برای انتخاب چندین شی، روی آنها کلیک کرده و بکشید یا Shift را در حین انتخاب نگه دارید.

برای ترکیب چند شیء در یک، از ابزار select برای انتخاب همه اشیایی که می خواهید ترکیب شوند استفاده کنید. برای گروه بندی آنها، روی Group در بالای ناحیه طراحی کلیک کنید. برای جدا کردن اشیایی که با هم گروه بندی شده اند، روی Ungroup کلیک کنید.

گرافیک های برداری، برخلاف گرافیک بیت مپ، از اشکالی  اسکرچ چیست ساخته شده اند که می توانند روی هم چیده شوند. برای حرکت دادن یک شی در پشت یا جلوی شی دیگر، از ابزار انتخاب برای انتخاب آن استفاده کنید. Then، برای حرکت دادن شی به بالا یا پایین یک لایه، روی Forward یا Backward کلیک کنید. برای انتقال یک شی به بالا یا پایین لیست، روی جلو یا عقب کلیک کنید.

10. انتخاب رنگ در اسکرچ

برای انتخاب رنگ، از ابزار select برای انتخاب یک شی یا یک ابزار طراحی از نوار ابزار استفاده کنید. سپس، برای انتخاب رنگ برای داخل یک شی، کادر Fill را علامت بزنید. برای تغییر رنگ خطی که شی را احاطه کرده است، کادر Outline را علامت بزنید. برای انتخاب رنگ، از نوار لغزنده زیر "Color" برای تغییر رنگ استفاده کنید. برای تنظیم مقدار رنگ اعمال شده، از نوار لغزنده زیر «اشباع» استفاده کنید.  اسکرچ برای تنظیم تیرگی رنگ، از نوار لغزنده زیر «تاریکی» استفاده کنید.برای حذف رنگ، روی کادر سفید با خط قرمز در گوشه سمت چپ پایین منوی انتخاب رنگ کلیک کنید.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان

برنامه نویسی کودکان