آموزش کامپیوتراز صفرتا صد

 4. اصول محاسبات (قسمت 1) (دانشگاه آموزش کامپیوتراز صفرتا صد رایس)بنر-4پروفسور اسکات ریکسنر، مدرس دورهاصول محاسبات (بخش 1)، توسط دانشگاه رایس در Coursera، چهارمین انتخاب من برای بهترین مقدمه علوم کامپیوتر است. این دوره به جای تماشا کردن، بر انجام دادن تاکید دارد و شما را ملزم به انجام بسیاری از تکالیف کدنویسی می کند.

هدف این دوره این است که با آموزش حل مسئله محاسباتی به شما کمک کند تا مهارت های برنامه نویسی خود را افزایش دهید، مهارتی که زیربنای علم کامپیوتر است، و همچنین تمرکز انتخاب دوم ما نیز بر آن بود. این شامل یادگیری شیوه های برنامه نویسی مهم و ایجاد یک پایه ریاضی برای حل مسئله است.

برای گذراندن این دوره، باید با نوشتن برنامه های کوچک (بیش از 100 خط) در پایتون راحت باشید و همچنین پیشینه ای در ریاضیات دبیرستان داشته باشید. بنابراین آموزش کامپیوتراز صفرتا صد این یکی از ابتدا شروع نمی‌شود، و بنابراین برای یادگیرندگانی طراحی شده است که برخی از اصول اولیه را نیز دارند.

اگر به دنبال یک دوره حل مسئله با پیش نیازهای کمتر هستید، ممکن است بخواهید به انتخاب دوم ما نگاهی بیندازید.آنچه خواهید آموخت این دوره شامل تازه‌سازی‌هایی در پایتون، تست کد، احتمال و تصادفی، ترکیبات و رشد تابع است.

پس از بررسی مختصری از پایتون، این دوره نحوه ساخت تست ها و اینکه چرا داشتن تست برای برنامه های پایتون شما می تواند مفید باشد را توضیح می دهد.

بسیاری از برنامه نویسان از نوشتن تست برای کد خود بیزارند یا به خود زحمت نمی دهند، اما همانطور که یکی از مربیان توضیح می دهد، بهترین روشی است که آموزش کامپیوتراز صفرتا صد ارزش آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند برنامه نویسی دارد.

تست های نوشتن به شما کمک می کند در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید و به عنوان یک بررسی عقلانی قابل استفاده مجدد عمل می کند که آیا برنامه شما واقعاً کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد. برای اولین پروژه کوچک خود، بازی معروف 2048 را در پایتون بازسازی خواهید کرد.

سپس، این دوره به نقش احتمال و تصادفی در علوم کامپیوتر می‌پردازد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه نتایج غیرمنطقی را در احتمال شناسایی کنید، همراه با محاسبه مقدار مورد انتظار نتایج چندگانه.

برای مثال، چه شانسی وجود دارد که آموزش کامپیوتراز صفرتا صد یک قالب از هر ده پرتاب هفت شش را بچرخاند؟ و اگر قرار بود این اتفاق بیفتد، تا چه حد می‌توانیم نتیجه بگیریم که قالب وزن دارد - یعنی رول‌ها ناعادلانه بودند؟

همچنین خواهید دید که چگونه می‌توانیم از پایتون برای شبیه‌سازی احتمال نتایج، ابزار ارزشمندی که در مدل‌سازی آماری استفاده می‌شود، استفاده کنیم. و برای مینی پروژه دوم خود، با احتمالات کار خواهید کرد تا حریفی بسازید که بتوانید در بازی تیک تاک با آن روبرو شوید.

این دوره همچنین به ترکیب‌های ترکیبی می‌پردازد که به شمارش‌ها، جایگشت‌ها و ترکیب‌ها می‌پردازد. شما متوجه خواهید شد که چگونه تعداد کل راه هایی را که یک رویداد می تواند انجام دهد محاسبه کنید.

این به محاسبه تعداد مراحلی که یک الگوریتم طی می کند کمک زیادی می کند، در نتیجه به شما امکان می دهد زمان اجرای الگوریتم را تخمین بزنید و به نوبه خود تعیین کنید که آیا الگوریتم ارزش پیاده سازی را دارد یا خیر. می توانید ببینید که چرا ترکیبات نقش عمده ای در امنیت رمز عبور و آموزش کامپیوتراز صفرتا صد رایانه ایفا می کند. برای سومین پروژه کوچک خود، بازی تاس آشنا Yahtzee را کدنویسی خواهید کرد.

در بخش پایانی دوره، اهمیت شمارش در حل مسائل پیچیده به شما آموزش داده می شود. شمارش به این سوال پاسخ می‌دهد که یک الگوریتم چقدر طول می‌کشد تا یک کار مشخص شود. نام دیگری برای شمارش که ممکن است با آن بیشتر آشنا باشید «پیچیدگی زمانی» است.

همچنین با توابع درجه بالاتر در پایتون آشنا خواهید شد، یعنی آموزش کامپیوتراز صفرتا صد توابعی که توابع دیگری مانند تابع نقشه را به عنوان الگوریتم می گیرند. در ل شماast mini-project، شما از این مفاهیم برای ساختن نسخه خود از Cookie Clicker استفاده خواهید کرد.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان