آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ

 پس‌زمینه را انتخاب کنید: پس‌زمینه نیز یک آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ عنصر حیاتی در بازی است. پس پس زمینه را با توجه به موضوع بازی انتخاب کنید. Scratch شامل پس زمینه های مختلفی است که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

افزودن کدگذاری: پس از انتخاب پس‌زمینه و اسپرایت، اکنون مرحله بعدی اضافه کردن کدگذاری است. اکنون مجموعه ای از دستورالعمل ها را در sprite اضافه می کنیم که از طریق آن می توانیم حرکت sprite را با کمک انواع مختلف بلوک های موجود در Scratch کنترل و اضافه کنیم.

اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر: می‌توانید ویژگی‌های بیشتری را به بازی خود اضافه کنید، مانند اینکه می‌توانید صدا را به بازی خود اضافه کنید که با کمک پنل صدا و غیره آن را جذاب‌تر می‌کند.

ایجاد بازی در ابتدابیایید با استفاده از مفهوم زیر یک بازی تعاملی در ابتدا بسازیم:1. هدف و موضوع

یک میمون (اسپریت از خراش) اگر میوه ها را لمس آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ کند امتیاز می گیرد، اما اگر میمون به موجودات زنده دست بزند، میمون راه نجات خود را که 3 است از دست می دهد. بعد از اینکه میمون 3 بار به موجود زنده دست زد، بازی تمام می شود. میمون با حرکت مکان نما از چپ به راست یا برعکس حرکت می کند.

2. یک جن بصری را مشخص کنیددر این بازی یک میمون جن یا بازیگر صحنه است. با دنبال کردن مراحل داده شده می توانیم یک میمون را انتخاب کنیم:مرحله 1: به پنل لباس بروید و سپس بر روی انتخاب لباس همانطور که در زیر مشخص شده است کلیک کنید:

مرحله 2: اکنون میمون را از لیست انتخاب کنید.و اینگونه است که ما یک میمون را به عنوان شخصیت اصلی خود می گیریم.به همین ترتیب، یک موز و یک گوبو را به این ترتیب انتخاب می کنیم.

3. پس زمینه را انتخاب کنیدحال بیایید یک پس زمینهایرانیان سایبرمناسب را به عنوان پس زمینه صحنه انتخاب کنیم. بنابراین برای انتخاب یک پس زمینه مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: در گوشه سمت راست پایین صحنه، روی گزینه "انتخاب یک پس زمینه" کلیک کنید.مرحله 2: اکنون یک پس زمینه "آسمان آبی" را از لیست انتخاب کنید.و اینگونه آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ است که ما یک پس زمینه برای بازی خود بدست می آوریم.

4. برنامه میمونبیایید برای میمون اسپرایت کد بنویسیم. همانطور که میمون بازیگر اصلی ما است، بنابراین تمام عملکرد یا عمل اصلی توسط این میمون انجام می شود. ما به دو متغیر نیاز داریم، یکی برای نمایش امتیاز و دومی برای تعداد بازی (تا 3 شانس).

مرحله 1: به بلوک متغیر بروید و روی "مکان یک متغیر" کلیک کنید و دو متغیر به نام های "score" و "game_over" ایجاد کنید.مرحله 2: روی بلوک رویداد کلیک کنید و اولین بلوک کنترل را که نشان دهنده شروع برنامه است را انتخاب کنید (آن را به مرکز بکشید).

مرحله 3: به بلوک متغیر بروید و "set score to 0" را در زیر مرحله بالا بکشید.مرحله 4: به بلوک متغیر بروید و "set game_over to 0" را در زیر مرحله بالا بکشید.مرحله 5: به بلوک حرکت بروید و سبک چرخش میمون را از چپ به راست تنظیم کنید، آن را به زیر مرحله بالا بکشید.

مرحله 6: به بلوک کنترل بروید و بلوک برای آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ همیشه را بکشید.مرحله 7: به بلوک حرکت بروید و "اگر در لبه است، پرش کنید" را به داخل بلوک همیشه بکشید.مرحله 8: به بلوک حرکت بروید و "x را روی ماوس x" را به داخل بلوک forever بکشید.

مرحله 9: به بلوک کنترل بروید و if block را بکشید، شرط if بلوک game_over == 3 است.مرحله 10: به بلوک look رفته و "say game_over" را داخل بلوک if بکشید.مرحله 11: به بلوک کنترل بروید و "wait for 1 ses" را داخل بلوک if بکشید.

مرحله 12: به بلوک کنترل بروید و بلوک "stop all" را به داخل بکشیدبلوک ifمرحله 13: به بلوک کنترل بروید و یک بلوک دیگر را بکشید، شرط اگر بلوک موز را لمس کند (در بلوک سنجش یافت می شود).

مرحله 14: به بلوک متغیر بروید و "change score to 10" را داخل بلوک if بکشید.مرحله 15: به بلوک کنترل بروید و "1 ثانیه صبر کنید" را داخل بلوک if بکشید.مرحله 16: به ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ بلوک کنترل بروید و یک بلوک دیگر را بکشید.

Comments

Popular posts from this blog

شروع آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانی

کتاب ماینکرافت فارسی رایگان